Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 31 maja 2022

#recenzjePi "BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA ognie na niebie" Marcin Podolec

Wreszcie doczekałam się kolejnego 7 tomu BAJKI NA KOŃCU ŚWIATA! A teraz, gdy już OGNIE NA NIEBIE za mną, pozostaje mi czekać na ostatnią odsłonę tej pięknej, czułej serii komiksowej dla dzieci 8. OTWARTE DRZWI. Jestem niesamowicie ciekawa, jak Marcin Podolec zakończy swoje dzieło - mam nadzieję, że będzie to mądre, czułe zwieńczenie opowieści o dziewczynce i psie, które razem idą przez postapokaliptyczny świat.


OGNIE NA NIEBIE zapowiadają finisz, czytelnik dostrzega, że ta historia zmierza do celu, do mety. Z jednej strony jest to ekscytujące, a z drugiej smutne, bo przywiązaliśmy się do bohaterów (mam nadzieję, że będą powstawać dodatki do tej serii, takie jak BAJKA I JEJ GANG).


Tak jakoś się stało, że Marcin Podolec razem ze swoją BAJKĄ wywołali uśmiech na mojej twarzy. Jest też strach przed tym, co autor zgotuje swoim bohaterom i wzruszenie, które pojawia się zawsze, gdy rysownik pokazuje psią wierność i niezachwianą przyjaźń.



Jednak BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA nie podoba mi się tylko fabularnie, ale także ilustratorsko. Przepadłam w kolorach i kształtach, w tym, jak wygląda Wiktoria i moja ulubienica Ćma. Sama Bajka jest zaś prostą psiną, właśnie taką, o jakiej można marzyć. OGNIE NA NIEBIE pięknie oddają melancholię, poczucie zagubienia i ciągłe patrzenie w górę, szukanie drogi do domu. Zauważalny jest także kres, ostateczność, przeznaczenie przed którym nie można się ukryć. Czy to dziecko i ten pies wreszcie dojdą tam, gdzie chcą? Czy odnajdą światło, ciepły koc, pełną miskę... miłość?


Bardzo polecam całą serię, bo oczywiście możecie czytać wybiórczo, ale wiele stracicie. Tutaj liczy się każdy tom, nawet te przejściowe, które mogą wydać się niepotrzebne. Ja mam swoich ulubieńców, ale to całość robi wrażenie - kompletna opowieść uwodzi.... a kompletna będzie, gdy doczekam się tomu 8.

co teraz? gdy już zaszliśmy tak daleko?
7/10
tom 7
BAJKA BA KOŃCU ŚWIATA
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π

8 komentarzy:

  1. Ja ostatnio nie zaczynam serii, jak nie jest skończona. Czekanie rok czy dłużej na ciąg dalszy to nie dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest nadzieja, bo czekam na ostatni tom i może się doczekam

      Usuń
  2. Dobrze wiedzieć, że lepiej czytać każdy tom po kolei.

    OdpowiedzUsuń
  3. Yes, it would be disturbing..even in a children's book. We do live in complicated times.

    OdpowiedzUsuń