Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 8 maja 2022

#recenzjePi "WALIZKA" Gabriel Amalric, Diane Ranville, Morgane Schmitt Giordano,

WALIZKA, która pomieści więcej, niż oko może dojrzeć - za taką magią musi stać jakaś WIEDŹMA... i stoi, ale czy to WIEDŹMA? I czy ta WIEDŹMA jest zła? Komiks, który tu widzimy jest sprytną analizą politycznych upodobań ludzkości, wielkiej miłości naszego gatunku do wolności - ale i do władzy... tylko, czy rządzący, sterujący, panujący jest człowiekiem wolnym?


To, co rzuca się w oczy od zaraz - to oczywiście warstwa wizualna, ilustracje, kreska, kolor - a one robią dobrą robotę. Bezwzględnie, są to obrazy angażujące i wciągające - chce się na nie patrzeć. Przyznaję, że mi postaci podobały się mniej - jestem zaś wielką fanką przestrzeni, krajobrazów, wnętrz np. domu WIEDŹMY. Jaki tak jest klimat! Jak z horroru, ale takiego starego, dobrego horroru z klasą. Pięknie pokolorowany komiks, wyśmienicie dopasowane barwy do konkretnej sceny.



Sami bohaterowie, którzy nieco mniej mnie urzekli, przypominają mi trochę japoński styl, agresywny w kresce, w konturach, ostry i chłodny - i oczywiście uzasadniony dla fabuły. To, że nie jestem urzeczona, nie oznacza oczywiście, że mi się nie podobają... tylko podobają mi się mniej od krajobrazów i wnętrze.


Lecz przejdźmy do fabuły, która porusza niezwykle ważne kwestie. mamy tu ucisk, niesprawiedliwość, złego tyrana, dyktatora i mu podległych, gnębiących niewinny naród. Są też ci zbuntowani, rewolucjoniści, ci "dobrzy"... ale czy aby na pewno? Gdzie jest dobro i po której stronie stoi? I kim jest tajemnicza kobieta z WALIZKĄ, w której może przemycać ludzi? Jaki skrywa sekret - bo zapewne mroczny...


Doceniam tę historię, jej przesłanie i wielką pracę autorów. Gabriel Amalric, Morgane Schmitt Giordano i Diane Ranville świetnie się uzupełniają. Właściwie, gdy czytałam WALIZKĘ miałam wrażenie, że musiała to zrobić jedna osoba, bo wizja jest kompletna, spójna i harmonijna - świetna współpraca, choć...


Szkoda, że tak szybko się skończyło. Chciałabym jakiegoś rozwinięcia. Cieszę się, że na końcu mamy pewne dopowiedzenie, podsumowanie, rozszerzenie postaci TAJEMNICZEJ KOBIETY - to było konieczne, ponieważ jej enigmatyczna postać pozostaje w głowie i chce się jej jeszcze trochę potowarzyszyć.


WALIZKA została świetnie wydana. Piękny papier, dbałość o wydruk, o kolor, odpowiedni format, by rysunki się właściwie prezentowały. Bardzo ładna wizualnie pozycja, która posługuje się ciekawym magicznym przedmiotem i tym, że nic w życiu nie jest za darmo.

pomogę, ale...
7/10
Wydawnictwo Lost In Time
π

19 komentarzy:

  1. Wow! Looks intriguing! Great artwork!

    OdpowiedzUsuń
  2. Such a mystery! Looks very inviting! Thanks for the review!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ zachęciłaś mnie do poznania "Walizki".

    OdpowiedzUsuń
  4. Może być ciekawe. Zapiszę sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Boa tarde. Desejo um feliz domingo com muita saúde e paz, para você e sua família. Bom início de semana.

    OdpowiedzUsuń
  6. To mi się pierwsze rzuciło - krajobrazy lepsze niż postaci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gracias por la reseña. Se ve muy interesante, lo tendré en cuenta . Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi bardzo ciekawie, będę mieć tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń