Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 17 maja 2022

#recenzjePi "BIAŁY KIEŁ" Jack London (autor), Joanna Sapkowska-Pieprzyk (ilustracje)

Mam wielką słabość do twórczości Jacka Londona. Jego styl, wrażliwość, talent do tworzenia wyjątkowych bohaterów, ponadczasowa treść- to wszystko oprószone zdrową męskością... jest idealne. BIAŁY KIEŁ od dawna był na mojej liście książek do przeczytania i wreszcie stało się, a rezultat jest zgodny z przewidywaniami - czyli: było pięknie.


Gdy czytałam ZEW KRWI serce mi pękało i tak samo me biedne serce zareagowało w tym przypadku - BIAŁY KIEŁ porusza najczulsze struny duszy. Dlaczego? Ponieważ jest prawdziwy, surowy, zimny, ale przy tym pełen miłości i to miłości nie takiej "ludzkiej", która potrafi zdradzać, ale tej psiej - najwierniejszej, nieznającej zdrady.



Sam Jack London w życiu popełniał błędy i to błędy niewybaczalne, jak zauroczenie komunizmem - na szczęście opamiętał się, choć dojście do prawdy mu trochę zajęło... jednak jako pisarz, był absolutnie bezbłędny. Gdy czytam jego opowieści czuję kujące pragnienie pisania tak, jak on. Taki talent, to wielki dar i skarb dla każdego, kto sięgnie po historie spod pióra Londona.



BIAŁY KIEŁ, podobnie jak ZEW KRWI Wydawnictwo Zysk i S-ka wydało fenomenalnie. Elegancka oprawa, ilustracje Joanny Sapkowskiej-Pieprzyk, tłumaczenie Stanisławy Kuszelewskiej, praktyczna, klasyczna zakładka-tasiemka... to wszystko sprawia, że chce się mieć tę książkę i inne książki z tej serii.

wilk, który był psem - pies, który był wilkiem
8/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

16 komentarzy:

  1. Ilustracje przyciągnęły moją uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Certainly a classic! Lovely artwork!

    OdpowiedzUsuń
  3. Definitely, a great one to share with the family!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ to musi być piękne wydanie. Uwielbiam takowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam w dzieciństwie i chętnie jeszcze kiedyś wrócę do tej książki, bo mam do niej wielki sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na usprawiedliwienie miał London inne wyobrażenie komunizmu, niż my poznaliśmy...

    OdpowiedzUsuń
  7. Klasyka! Kiedyś czytałam, ale chętnie wrócę :)

    OdpowiedzUsuń