Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 16 maja 2022

#recenzjePi "KLEJNOT SIEDMIU GWIAZD" Bram Stoker

Bram Stoker - człowiek, który stworzył DRAKULĘ nie jest autorem wyłącznie tego jednego działa i warto o tym pamiętać, a jak ktoś nie pamięta, to ja właśnie przypominam. KLEJNOT SIEDMIU GWIAZD przedziwna, mroczna, ale i piękna opowieść, gdzie to co było nie umarło, a to co jest umrze na pewno.

Jestem pod wielkim urokiem tej książki, zaskoczyła mnie, przyciągnęła do siebie już od pierwszych zdań. Styl, którym nas obdarowuje Bram Stoker jest niepowtarzalny, oryginalny, przyjemnie zakurzony, szarmancki.
Autor po mistrzowsku buduje napięcie. Dawkuje strach, który na początku jest tylko niepokojem, a na końcu staje się krzykiem. Moda na Starożytny Egipt, na mumie, faraonów i klątwy przyjmuje tu twarz legendarnej królowej Tery. Stoker świetnie ograł ten temat, nie zmęczył mnie ani przez chwilę, a końcówka wręcz wzrusza, co przecież nie jest takie częste w przypadku grozy.


Oczywiście, tak jak to bywa w dobrych, ponadczasowych opowieściach - a ta taka jest - ma ona morał, jakąś złotą, główną myśl, z którą pisarz zostawia czytelnika. Tutaj wszystko ma znaczenie, a relacje bohaterów, ich emocje mają moc wpływania na rzeczywistość. Każda postać jest po coś i robi różnicę. Wiem, że nie wszystkim się ta książka podoba - ale mnie podoba się bardzo.
Zakochałam się w stylu Brama Stokera i choćby tylko dla niego warto przeczytać KLEJNOT SIEDMIU GWIAZD. Opowieść ta ma wzloty i upadki, ale ostatecznie sięga do źródła, jednocześnie miesza w głowie, ale i odkrywa, objawia odbiorcy ponadczasowe pytania. Czy na nie odpowiada? Tego musicie się już dowiedzieć sami.


Ta pozycja jest trochę kryminałem, trochę horrorem, trochę romansem, trochę powieścią przygodową i trochę obyczajową. To mocne, szerokie połączenie gatunków sprawia, że każdy ma szansę trafić tu na coś dla siebie. Ja polecam bardzo.
Książka została ładnie wydana - jestem fanką okładki i ilustracji Joanny Widomskiej - świetny projekt. Chciałabym, by wydano jeszcze baśnie i bajki Brama Stokera... och co to by była za gratka!

nie tylko Drakula
8/10
Wydawnictwo IX
π

14 komentarzy:

  1. Takie wielogatunkowe książki zazwyczaj są bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Such a treasure! Beautiful volume too! Wonderful review!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wonderful review. Love hearing about this story!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie mistrzowskie budowane napięcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowałaś mnie, wzruszający horror?

    OdpowiedzUsuń
  6. Drakulę czytałam i widziałam niejedną wersję filmową, ale tej książki Brama Stokera nie znam. Muszę nadrobić nie tylko ze względu na nazwisko autora, ale i z uwagi na intrygujące połączenie gatunków i egipskie realia. :)

    OdpowiedzUsuń