Łączna liczba wyświetleń

sobota, 14 maja 2022

#recenzjePi "Mopsik, który chciał zostać wróżką" Bella Swift (tekst), Nina Jones i Artful Doodlers (ilustracje)

MOPSIK zagościł w mich skromnych progach po raz drugi. Moje pierwsze z nim spotkanie, to MOPSIK, KTÓRY CHCIAŁ ZOSTAĆ DYNIĄ - i tamta część bardzo mi się podobała, urzekł mnie pomysł i bohaterowie... również teraz jestem zadowolona. MOPSIK, KTÓRY CHCIAŁ ZOSTAĆ WRÓŻKĄ, to miła, ciepła, optymistyczna opowieść o relacji, jaka może połączyć człowieka z psem.


Ten tom porusza ważne kwestie, bo Bella Swift w pozornie lekkiej książeczce chce przemycić coś więcej niż tylko rozrywkę dla młodego czytelnika. Tutaj dostajemy kwestie społeczne, sprawy obywatelskie, gdzie każdy głos się liczy. Jestem zadowolona z tego przesłania i uważam, że autorka dobrze je "ograła".



Pisarka posługuje się prostym stylem, zdania są nieskomplikowanie i jasne, co idealnie pasuje do dziecka, które zaczyna swoją przygodę z czytaniem. Litery są duże, a książeczka lekka. To już 7 tom MOPSIKA wydany w Polsce i polecam zebrać dziecku tak miłą serię - książki są naprawdę tanie.


Warto też zauważyć, że dostajemy także kochane ilustracje autorstwa Niny Jones i Artful Doodlers. Myślę, że ilustracje w tego typu publikacjach, to bardzo ważny element. Ja uwielbiam, gdy co parę storn mogę przyglądnąć się wyobraźni artysty.

wróżki są wśród nas
6/10
tom 7
MOPSIK
Wydawnictwo Wilga
π

15 komentarzy: