Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 2 maja 2022

#recenzjePi "PLĄTANINA ZAKLĘĆ" Michelle Harrison

Trzeci tom serii o siostrach Wspacznych i mój absolutny zachwyt. Uwielbiam tę serię, czuję się w niej, jak w domu, przepiękna opowieść o siostrzanej miłości, o magii, o tajemnicach kryjących się za ścianą. Michelle Harrison, to niezwykle utalentowana autorka, która posługuje się zgrabnym, czarującym stylem - nie można się w jej opowieściach nie zakochać.


PLĄTANINA ZAKLĘĆ, to duże zmiany w życiu sióstr. Przenoszą się do nowego domu a dom ów wcale nie jest zwyczajny. Pisarka wprowadza w fabułę klątwę i ukryte pomieszczenia - jest to tak wciągające i tak angażujące, że ja naprawdę nie mogłam się oderwać od lektury. Z jednej strony pożerałam kartkę za kartką z radością, z drugiej ze smutkiem - bo chciałam, by ta książka się nie kończyła i bym nadal mogła gościć w świecie wyczarowanym przez Harrison.



Nie mogę nie wspomnieć o tłumaczeniu - GENIALNYM TŁUMACZENIU - Łukasza Małeckiego. Zrobił coś pięknego - rzucił czar i piękną polszczyzną odmalował nam świat Wspacznych. Dzięki jego wielkiej pracy czytelnik dostaje opowieść na najwyższym poziomie - zarówno fabularnym, jak i literackim, językowym. Brawo!



Bardzo wszystkich zachęcam do poznania tej serii. Dlaczego? Może napiszę, dlaczego ja zakochałam się w tej historii. Dzięki tym książką oderwałam się od często trudnej codzienności, poczułam magiczną atmosferę, wpadłam w świat, w którym warto walczyć o siebie, w którym można ze złem wygrać. Przede wszystkim jednak dostałam fantastyczną baśń, która nie jest kalką, nie powiela wzorców z innych baśni, choć się inspiruje wieloma - ale jest absolutnie oryginalna, ponadczasowa i zwyczajnie piękna w swej czarującej oprawie.


Właśnie! OPRAWA! Książki te zostały cudowanie wydane. Wydawnictwo Literackie dokonało cudów. Widziałam wydania z innych krajów i nie umywają się do jakości Literackiego. Nasze, polskie wydawnictwo fenomenalnie wyeksponowało ilustracje okładkowe Melissy Castrillon i spójrzcie tylko na te grzbiety, na to mieniące się złota - a jakie to jest miłe w dotyku! Ogromnie polecam wszystkim, którzy potrzebują szczypty magii, odrobiny czarów i jakiegoś zaklęcia... lub całej plątaniny zaklęć.

jesteś młody, jesteś stary - baśń ta rzuci Cię w swe czary
8/10
tom 3
SZCZYPTA MAGII
Wydawnictwo Literackie
π

12 komentarzy:

  1. It does sound like a haunting and intriguing series. Fabulous review!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, so great to know about this series. What a great title and art too!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny język w książce jest bardzo wazny, gdy go nie ma, nawet najciekawsza opowieść kuleje...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne wydania przyjemniej się czyta!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym kiedyś zabrała się za ten cykl, to będę chciała go przeczytać oczywiście od I tomu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dawna mam tę serię w planach, więc pewnie w swoim czasie po nią sięgnę.Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń