Łączna liczba wyświetleń

sobota, 28 maja 2022

#recenzjePi "TUBA I PATEFON detektywi na wakacjach" Katarzyna Ryrych (autor), Elka Grądziel (ilustracje)

Przed Tubą i Patefonem nowe detektywistyczne wyzwania - tym razem będą zmagać się z morskimi falami, mordercami fok... a może i ludzi. Ta dwójka jest nie tylko oryginalna, ale i bardzo inteligentna - a razem tworzą świetny duet, niczym Holmes i Watson.


Podobnie jaj w pierwszej części TUBA I PATEFON DETEKTYWI NA TROPIE, tak i w tej TUBA I PATEFON DETEKTYWI NA WAKACJACH bardzo podobały mi się liczne nawiązania do klasyki gatunku. mamy oczywiście Sherlocka, ale jest też Poe, a nawet Hitchcock. Katarzyna Ryrych ma bardzo dobry styl. Nie pisze banalnie i nie wymyśla banalnej fabuły. W przygodach TUBY I PATEFONA zawsze jest coś więcej. Te dzieci mają fantazję, dysponują spostrzegawczością i są bardzo odważne. Czasem przesadzają, ale z ich przesady zawsze wynika dobro.



Atmosfera odpoczynku, relaksu, klimatycznych tawern i szanty (które uwielbiam) - to wszystko sprawia, że chce się jechać nad morze. Jednak w tej sielance czai się zło... bo trzeba być złym człowiekiem, by zabijać foki. Czy nasi bohaterowie pomogą? Czy rozwiążą kolejną zagadkę?


Elka Grądziel zabawnie i z konsekwencją ilustruje przygody TUBY I PATEFONA. Książka została miło wydana i dobrze komponuje się z pierwszym tomem. Jestem ciekawa kolejnych przygód tej dwójki - bo zdecydowanie ROZKRĘCAJĄ SIĘ.

między falami kuter z rybami
7/10
tom II
TUBA I PATEFON
Wydawnictwo Wilga
π

14 komentarzy:

  1. Tuba i Patefon. Rozbawiło mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, stories by the sea. Great novel for the whole family!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że to kolejna seria ciekawa dla dzieciaków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój junior uwielbia takie detektywistyczne historie, więc pewnie książki znajdą się w naszej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i znów jestem w spamie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dawno temu słyszałem chyba o tych książkach.

    No to należy się szacunek dla komputera-weterana. To nie byle co, zwłaszcza w obecnym świecie, gdzie wszystko działa na gwarancji tylko.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - mój staruszek jest naj - czapki z głów

      Usuń