Łączna liczba wyświetleń

środa, 11 maja 2022

#recenzjePi "Góra Mądrości" Mojo Graffi

Przyjaźń, to skarb i trzeba czasem przemierzyć długą drogę, by go odnaleźć. GÓRA MĄDROŚCI, to przepięknie ilustrowana, czuła, pełna ciepła opowieść o tym bezcennym darze, który jeden człowiek może ofiarować drugiemu. Jedyne, co mogę napisać, to WARTO. Warto szukać, choćby to szukanie było niebezpieczne, wymagało poświęceń i nosiło piętno ryzyka.

Największe wrażenie robią oczywiście ilustracje Mojo Graffi Katarzyny Bielińskiej. Są naprawdę cudowne, wspaniałe pod względem koloru, kształtu, miękkiej kreski, wkradającej się z wielką delikatnością melancholii. Dla nich samych dobrze sięgnąć po tę pozycję, sprezentować ją dla dziecka i dla siebie.


Dostajemy oczywiście jeszcze tekst, całą historię, które ujmuje prostotą, przesłaniem, dobrociom. Miś i lisek to wspaniali bohaterowie, a ich podróż do Góry Mądrości jest prawdziwie magiczna. Jest w tej opowieści cisza, w którą czytelnik wchodzi po to, by mógł zobaczyć więcej.


Ja uwielbiam takie książki dla dzieci - dają mi radość i świeże, proste spojrzenie na najważniejsze w życiu kwestie. Może w tym konkretnym przypadku literacko jest zwyczajnie i sama fabuła jest ładna, ale nie wybitna, lecz w połączeniu z wielkim kunsztem ilustratorskim, to piękna perełka... a przyjaźń... cóż, ona jest najważniejsza, więc mam słabość do pozycji, które właśnie o przyjaźni mówią.


GÓRA MĄDROŚCI została fantastycznie wydana! Idealna na prezent! Idealna do prywatnej biblioteczki! Ja jestem bardzo zadowolona i polecam - cuuuuuudowne ilustracje! Jestem zauroczona talentem artystycznym autorki.

przyjaciela odnaleźć wśród lęku i oczekiwań
8/10
Wydawnictwo Wilga
π

17 komentarzy:

  1. Takie książki dla dzieci są najbardziej wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Such a sweet book! thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  3. So love the art. Looks really perfect for the young reader.

    OdpowiedzUsuń
  4. Parece un libro dulce. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem ilustracje w moim typie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka kusi mnie już od jakiegoś czasu, głównie ze względu na ilustrację. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A to coś dla mnie. Ślicznie wygląda, a i treściowo kusi z uwagi na wątek przyjaźni :)

    OdpowiedzUsuń