Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 1 maja 2022

#recenzjePi "SZCZYPTA MAGII" Michelle Harrison

Tę świetną serię rozpoczęłam dziwacznie - bo od tomu 2 - ODROBINA CZARÓW i wiedziałam, że muszę sięgnąć po tom 1 - SZCZYPTA MAGII, a premierę tomu 3 - PLĄTANINA ZAKLĘĆ, uznałam za idealny moment, by nadrobić zaległości. Z ogromną radością wskoczyłam w urzekający świat trzech sióstr Charlie, Betty i Filss. Zdecydowanie jest to jedna z najbardziej czarujących serii!



SZCZYPTA MAGII jest początkiem i pewną dla mnie powtórką, ponieważ wiele wątków było poruszonych i wyjaśnionych w tomie drugim... mimo to każdą stronę czytałam z rosnącą przyjemnością. Myślę, że powodów jest kilka, a ten najważniejszy, to styl Michelle Harrison - absolutnie zniewalający. Ma się wrażenie, że pisała te książki z lekkością, łatwością, że słowa same wyskakiwały jej spod pióra. Zdania są zgrabne, dźwięczne, opisy nastrojowe, rewelacyjnie budują klimat, a dialogi inteligentne. Już sama początek, słowo wstępne łapie za serce. Jest w tym coś bezpośredniego, jest aura prywatnej rozmowy pisarki z nami, z Tobą, ze mną.



Wspaniałe wejście w magiczną opowieść o siostrzanej miłości, o sile, determinacji, o walce o wolność i niezależność. Wielką mocą SZCZYPTY MAGII, jak i ODROBINY CZARÓW jest metaforyczność. Czytelnik dostaje baśń, ale tak naprawdę dostaje historię, w której może odnaleźć własne lęki, zmartwienia, ograniczenia.... jednak przede wszystkim zaczyna rozumieć, że w każdym życiu potrzebna jest chociaż SZCZYPTA MAGII.



Gorąco zachęcam do poznania tej serii. Ja już biorę się za tom trzeci, czyli PLĄTANINĘ ZAKLĘĆ. Mam bardzo duże oczekiwania, ale coś czuję, że się nie zawiodę. Książki wyglądają FANTASTYCZNIE! Są przepięknie wydane, lśnią, błyszczą i kuszą - je trzeba mieć i kropka!

każdy potrzebuje w życiu SZCZYPTY MAGII
8/10
tom 1
SZCZYPTA MAGII
Wydawnictwo Literackie
π

8 komentarzy: