Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 10 maja 2022

#recenzjePi "Przestań siebie naprawiać" Anthony de Mello

Moje drugie spotkanie z Anthony de Mello - pierwsze było nieudane i to... też raczej nie dla mnie, ale rozumiem fenomen tego autora. Przypomina mi nieco Paulo Coelho, także sięga do wszystkich filozofii i religii świata i tworzy z tego całość, która spodoba się wielu. Ja odbijam się od jego książek. Nie lubię zwłaszcza jego EGO, które uporczywie rośnie z każdym słowem. Mello często stwierdza, że wiedza, którą nam "objawia" jest jedyną drogą do szczęścia i samodoskonalenia. Myślę, że lepiej by ta książka wypadła, gdyby autor był skromniejszym człowiekiem i było go mniej.


Mimo to PRZESTAŃ SIEBIE NAPRAWIAĆ potrafi pomóc. Dostajemy tu oczywiste prawdy, które każdy gdzieś tam w sobie nosi, ale według których trudno jest żyć każdego dnia. Mello z uporem szaleńca powtarza pokrzepiające i obnażające nasze skłonności, słabości, ambicje itp. stwierdzenia, co w końcu może przyczynić się nie tylko do zrozumienia, ale i do realnej zmiany.


Nie bez przyczyny sięgnęłam po kolejną książkę tego autora - byłam ciekawa, czy czegoś się nauczę. Z otwartym umysłem i odpowiednim podejściem, które pozwoli wyłapać masę powtórzeń, ostatecznie można wyciągnąć cenne lekcje.


Podsumowując - nie jestem fanką, lecz widzę pozytywne strony i rozumiem, że książki Mello mogą być dla kogoś ważne. Lubię sięgać po książki filozoficzne, ponieważ z nich można wiele wyciągnąć dla siebie i one mogą naprawdę zrewolucjonizować życie. Nie uważam, że Mello jest genialnym filozofem i wielkim mędrcem - bazuje na sloganach, zdartych i oklepanych treściach, ale czasem właśnie tego nam potrzeba - dobrego hasła reklamowego, które na nowo pozwoli nam uwierzyć w wartość jaką my sami stanowimy dla siebie i dla otoczenia.


Książka została ślicznie wydana, w klasycznym stylu. Twarda okładka, przyjemna w dotyku, ładny projekt graficzny i dobry papier. Bardzo ładnie wygląda, więc jeśli macie kogoś, kto lubi Mello, czy Coelho - to to dobry pomysł na prezent.

zaglądnąć w siebie w sposób na Mello
6/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

10 komentarzy: