Łączna liczba wyświetleń

sobota, 1 maja 2021

#recenzjePi "POZWÓL, ŻE CI OPOWIEM... bajki, które nauczyły mnie, jak żyć" Jorge Bucay


Jakie to było piękne! Pełne spokoju i mądrości, ale bez zadęcia, choć czasem autor z terapeuty robił wszechmocnego, lecz zupełnie mi to nie przeszkadzało. Dostałam taką dawkę pozytywnych myśli, błyskotliwych obserwacji i prawdziwie pomocnych rad, że jestem pełna optymizmu. Ta książka poprawiła mi samopoczucie, a Bóg jeden wie, jakie ono ostatnio było kiepskie.


"POZWÓL, ŻE CI OPOWIEM... bajki, które nauczyły mnie jak żyć", to wyjątkowy zbiór historii z całego świata, z różnych kultur i religii, ale i z wyobraźni autora. Jest w nich prawda - można rzec - wieczna, zawsze aktualna i wielce pomocna. faktycznie, te przypowieści, te krótkie slajdy, anegdoty, mają moc i w prosty i skuteczny sposób pokazują JAK ŻYĆ.
Jorge Bucay jest z zawodu terapeutą i serwuje nam tutaj wspaniałą bajkoterapię, której sama jestem wielką zwolenniczką. Nic (moim zdaniem) tak jak piękna, mądra baśń, nie podnosi na duchu - to leczy!



Autor przedstawia nam pacjenta i jego punkt widzenia. To Demian opowiada nam o swoim doświadczeniu pracy z psychoterapeutą Jorgem, którego ma w zwyczaju nazywać "Grubym". Jest to tym cenniejsze, że zostajemy postawieni w sytuacji kogoś, kto potrzebuje pomocy i tę pomoc uzyskuje. Obserwujemy jego trudną drogę do zrozumienia siebie, swoich pragnień i świata. Ja jestem ZACHWYCONA!
Może nie jest to dzieło wybitne, bo trochę przypomina Paulo Coelho, ale jest o wiele lepsze, bo pokazuje źródła i rozwiązania. Bucay z tkliwością, delikatnością i wielką czułością objaśnia nam rzeczywistość. Nie ocenia, a wskazuje problemy i możliwe z nich wyjścia.



Książkę tę wypełniają opowieści, które w prosty sposób odsłaniają rzeczy, które powinniśmy wiedzieć, ale które nam często uciekają w zgiełku codzienności. Gubimy swoją pewność siebie, swoją wyjątkowość, przestajemy wierzyć, że jesteśmy osobami wartościowymi i powołanymi do szczęścia. To potrzebne bajki - TAK - potrzebujemy tych bajek.
Jedną z moich ulubionych jest "Prawdziwa wartość pierścionka". Niby takie oczywiste, takie znane, takie popularne a potrafi tyle zmienić, tyle uświadomić. Mnie ta opowieść pomogła zrozumieć swoją wartość i dzięki tej maleńkiej, niepozornej bajce będzie mi łatwiej, gdy ktoś mi kiedyś powie, że jestem nic nie warta (cóż... to tylko jego ocena, a on prawdopodobnie nie jest żadnym ekspertem).



Książka została przewspaniale wydana. Elegancka, z cudowną obwolutą i cudownym tym, co pod nią i w niej. Jestem zakochana i będę do tego zbioru filozoficznych bajek wracać i wracać i wracać - a to już jest wystarczająca zachęta, by po tę książkę sięgnąć. BA! Miejcie ją na półce, bo to skarb w pigułce.

nauczymy się świata, a świat odpowie
8.5/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π



27 komentarzy:

  1. Nie wiem czy odnalazłabym sie w tej tesci ale ciesze sie ze Ty tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie sięgam już po takie książki, ale tą z ciekawości chętnie bym przeczytała :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemna wydaje się ta książka ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, jestem zachęcona. Uwielbiam takie piękne wydania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również jestem zachwycona tą książką. Przekazuje pozytywną energię i to jest cudowne

    OdpowiedzUsuń
  6. A jaka piękna sesja zdjęciowa. Wydanie zresztą bardzo atrakcyjne, a i treść mocno przyciąga. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przeczytać tę publikację. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W odpowiednim dla siebie czasie po nią sięgnę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Po piękne wydania chętniej się sięga, a takie treści w obecnym czasie bardzo potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mnie zaciekawiłaś tą książką! Muszę koniecznie po nią sięgnąć :) Mnie też przyda się taka bajkoterapia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja :) Niestety nie znam tej książki, ale chętnie bym ją poznała. Czuję się zaciekawiona :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię czasem sięgać po takie książki i będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń