Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 17 maja 2021

#recenzjePi "RYMOSMAKI czyli co się gdzie je na świecie" Szymon Barabach (tekst), Kasia Fryza (ilustracje)


Mówią, że gdy jemy, to odczuwamy bezwarunkowe szczęście... i ja się z tym zgadzam - oczywiście. Bohaterowie "Rymosmaków" zapewne również by przytaknęli, bo zajadają się, objadają się, oblizują się i obgryzają kosteczki do czysta.



Szymon Barabach stworzył fantastyczne wierszyki opowiadające o ulubionych potrawach ludzi z różnych krajów. Mamy tu Japonię, Włochy, Francję, Węgry, Maroko, Indie i in. a w sumie jest ich piętnaście. Czyta się to cudownie, a dziecko dzięki tym przyjemnym rymom poznaje potrawy egzotyczne i mniej egzotyczne, zwyczaje gastronomiczne i przysmaki śliczne.




Mnie osobiście najbardziej podobały się Węgry i ich paprykowa miłość. Również ilustracja do tego wierszyka wyjątkowo przypadła mi do gustu. Chiny także cieszą oko, zwłaszcza wielkim, ogromniastym smokiem,a Włochy... ach! jak ja lubię makarony. Nie mogę zapomnieć o eleganckiej bon żur Francji. Lecz najsympatyczniejszego bohatera zaprezentowała nam słodka Australia, której smakołyki poznajemy zza uśmiechu pewnego Maksa - koali. Zakończę jednak filiżanką herbaty - w Anglii ma się rozumieć... bo ja bardzo lubię herbatę i angielski klimat.



Kasia Fryza miło zilustrowała "Rymosmaki". Jej obrazy pasują do tekstu i wprowadzają czytelnika w łakomy nastrój. Osobiście wolę mniej geometryczne ilustracje, ale tutaj to się sprawdza świetnie, a Kasia wypracowała swój, bardzo oryginalny.




Książeczka prezentuje się cudnie i spełnia, poza funkcją czysto estetyczną, funkcję edukacyjną i zachęca małego szkraba do rymowania. Uwielbiam takie pozycje, bo bardzo lubię wiersze dla dzieci. Julian Tuwim to był mój dziecięcy zachwyt i tak już zostało. Polecam, bo to świetna, miła, zabawna, mądra książka, dzięki której posmakujemy krajów z całego świata.

smacznego
7.5/10
Wydawnictwo Dwie Siostry
π


15 komentarzy:

  1. O, super, można poćwiczyć pamięć, mam też książkę o rymowanej tabliczce mnożenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to musi być dobre :) :D przydałaby mi się :D

      Usuń
  2. Takie książki potrafiązauroczyć <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna, oryginalna książka. Jestem ciekawa tych rysunków i kreski ilustratorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę warto ją mieć w swojej biblioteczce :) super

      Usuń
  4. Sama też preferuję inne style w ilustracjach, ale faktem jest, że obrazki z tej książki posiadają swój własny charakter. Całość, wraz z treścią, jawi się zaś jako ciekawa publikacja dla młodziutkiego czytelnika. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest :) bardzo miła i mądra pozycja

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja! Szkoda, że nie słyszałam wcześniej o tej książce, tak mnie zafascynowała, że pragnę ją mieć :) Wygląda cudownie, a za wartość na pewno jest rewelacyjna :) Lubię takie książki, potrafią zauroczyć :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście książka prezentuję się cudnie. Na razie nie mam komu ją sprezentować.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń