Łączna liczba wyświetleń

piątek, 7 maja 2021

#recenzjePi "Artur i Złoty Sznur" Joe Todd-Stanton


Przepadłam! Jeśli szukacie pięknie wydanej, mądrej i jednocześnie zabawnej, pokazującej w interesujący sposób mitologię skandynawską, ze wspaniałymi ilustracjami książki NIE TYLKO DLA MAŁYCH, to trafiliście, bo 'Artur i Złoty Sznur" jest wyborem idealnym. Oczywiście jest to książka dla dzieci, ale ja (już zdecydowanie nie dziecko) zakochałam się w tej publikacji. Ma ona wszystko to, co cenię, czyli fenomenalne obrazy, wartką akcję, cudownego głównego bohatera i konkretne informacje. Mały czytelnik dowie się co nieco o skandynawskich bogach i prawdopodobnie będzie chciał więcej, bo... apetyt rośnie w miarę jedzenia ( czy jakoś tak).



Skupmy się jednak na fabule. Poznajemy Artura, małego chłopca, który bardzo lubi przygody i samotne wyprawy do lasu, w którym poznaje magiczne stworzenia i rozwiązuje ich kuriozalne (czasem) problemy. Jest to przodek profesora Brownstone'a, który opowiada nam tę historię, a jak sam twierdzi wiele ma jeszcze takich w kieszeni (tzn. w dziennikach pozostawionych mu przez prapraprapradzidków itd. itp.). W przypadku pierwszego tomu KOLEKCJI MITÓW PROFESORA BROWNSTONE'A trafiamy do świata mitów skandynawskich, gdzie Thor grzmi z tronu i potrząsa młotem, Freja czaruje swymi wdziękami, a Fenrir... hmmm ten to zawsze coś zbroi, bo w wilczej skórze... cóż, natury nie oszukasz.



Artur po strasznym zdarzeniu, którego następstwem będzie unicestwienie jego rodzinnej wioski, wyrusza w niebezpieczną podróż. Wie, że jeśli on czegoś nie zrobi, to wszystko przepadnie. Chce poprosić Thora o pomoc, ale nim to się stanie, to on, mały chłopiec, musi pomóc Thorowi. Czy wszystko skończy się dobrze? Ja już wiem, ale nie powiem.






Joe Todd-Stanton wykonał świetną robotę i to w najlepszym stylu. Bardzo lubię książki inspirowane mitami, ale nie zawsze są to książki udane. Przykładowo, sięgnęłam po "Aru Sah i koniec czasu" Roshani Chokshi, która to na warsztat bierze mitologię hinduską i.... zupełnie mi się nie podobała. Nudna, kiepsko napisana z mętną główną bohaterką. "Artur i Złoty Sznur", choć ma o wiele mniej słów, to w moim odczuciu ma o wiele większą wartość i tę estetyczną, graficzną (z oczywistych powodów) i tę informacyjną, oraz fabularną.



Mitologię skandynawską nawet dość dobrze znam. Stała się popularna za sprawą "Thora" (film), ale ja z nią spotkałam się po raz pierwszy u Neila Gaimana w "Mitologii Nordyckiej". Miło było przyglądać się ilustracjom Joe Todd'a i czytać jego interpretację. Moim zdaniem to rewelacyjna książka dla fanów mitologii, dla małych i dużych. Piękna z zewnątrz, piękna w środku. Fantastyczny papier, kolory intensywne, pełne barwy, kreska bardzo zdyscyplinowana i konsekwentna, autor ma swój niepowtarzalny, rozpoznawalny styl. CZEKAM NA WIĘCEJ, a jest więcej (w sekrecie szepnę, że na dniach poznam drugi tom... tym razem mity egipskie pójdą w ruch).

tu odwaga mieszka w małym ciele
8/10
tom I
seria KOLEKCJA MITÓW PROFESORA BROWNSTONE'A
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


44 komentarze:

  1. A ja się wahałam.. Głupia ja xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super ❤ naprawdę bardzo mi się podoba. Piękne wydana z interesującą akcją.

      Usuń
    2. Zostanie?

      Jakie inne komiksy masz od kultury? ;)

      Usuń
    3. https://www.kultura.com.pl/komiks/317/ostatni-zubr-iv-wydanie-1.html

      Polecam :)

      Usuń
    4. Zdecydowanie zostaje :)

      Usuń
    5. teraz czytam drugą część KOLEKCJI MITÓW PROFESORA BROWNSTONE'A :)

      dziękuję za polecenia - będę miała na oku :)

      Usuń
    6. Chciałabym chyba te kolekcje... ale demoniczna nie jest?

      A jak Lubisz świat móminków to Hotel Dziwny :)

      PS. napisałam - wiesz gdzie <3

      Usuń
    7. I naprawdę warto ją mieć :) super są te książki (komiksy). Właśnie się tak czaję na HOTEL DZIWNY :)

      Nie, nie jest demoniczna. Czerpie z mitów pełnymi garściami i to jest świetne.

      Usuń
    8. A widzisz.. tak o nich pisałam i chyba Ciebie zachęciłam :)

      Ale z prawdziwych mitów.. tak naprawde jak napisałaś? :)

      Usuń
    9. Tak 😊 zachęciłaś

      Z prawdziwych

      Usuń
    10. Haha :D

      Super :) A z garnicą są kolejne tomy :D

      Usuń
    11. Tak, są 😊 Kultura Gniewu wydała już drugi tom i go czytam.

      Usuń
    12. ciekawe czy wydadzą trzeci :)

      Usuń
    13. Mam taką nadzieję. 😊

      Usuń
    14. Hyz sporo czasu minelo od 2 tomu

      Usuń
    15. A nawet nie wiedziałam

      Usuń
    16. nie wiedza czy wydadza kolejne :(

      Usuń
    17. zobaczymy :) czas pokaże :)

      Usuń
    18. heh...

      zostanie na stałe? ;)

      Usuń
    19. Cieszę się, czyli jest warta :) A jeszcze bardziej ciesze sie ze w mądry sposób pojawiająsię u CIebie komentarze co wzmocni Twojego bloga <3

      Usuń
    20. Dziękuję 😊 zobaczymy jak to się rozwinie... lub zwinie 😂😂😂

      Usuń
    21. Nie zwinie.... blog jest od dawna, ma wiele współprac i coraz wiecej <3

      Pozazdrościć :* Ciesze sie Twoim szczesciem >3

      Usuń
    22. Bardzo dziękuję. Miło to czytać, choć czasem myślę nad jakąś przerwą. Dużo czasu to hobby zabiera. Na tę chwilę jednak jadę z tym koksem 😂

      Usuń
    23. Wiesz.. ja nie wnikam co do przerw to musi być Twoja decyzja...

      PS> Ciesze sie ze Ciebie znalazłam i potem odnalazałam po zagubieniu<3

      Usuń
    24. I ja się cieszę. Właśnie m.in dla takich relacji warto to robić. ❤❤❤

      Usuń
    25. Relacje mozna tez przenieść w inne miejsce :D

      Usuń
  2. No proszę. Widzę, że wszystko zagrało i treść i szata graficzna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podejrzewam, że również byłabym zachwycona. Kusi mnie ta publikacja choćby za te mitologiczne pierwiastki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Świetna książka. Bardzo ją polubiłam.

      Usuń
  4. Dzieciaki często pytają o komiksy, szkoda że funduszy na zakupy brak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie szkoda... a ten jest idealny dla dzieci.

      Usuń
  5. Uwielbiam tak pięknie wydane książki dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mitologia nordycka? W tym temacie jestem kompletnie zielona. Chętnie przeczytam, żeby dowiedzieć się czegoś więcej :)

    OdpowiedzUsuń