Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 20 maja 2021

#recenzjePi "O Fretce, która dała się porwać wiatrowi" Marta Guśniowska (tekst), Marta Kurczewska (ilustracje)


Ciepła, miła, mięciutka opowieść o pewnej Fretce... Tchórzofretce, która się bardzo bała. Z tego strachu nie wychodziła z domu, a ponieważ nie wychodziła z domu, to też i nie miała przyjaciół. Nie narzekała jednak, lubiła czytać i naprawdę lubiła swoją samotność... pewnie dlatego, że nie wiedział, jak pięknie jest wśród przyjaciół. Życie jednak szykuje nam wiele niespodzianek i jedna taka niespodzianka zdarzyła się Fretce, a wszystko zaczęło się od pukania do drzwi, od gołębia... i od pewnej związanej z nim katastrofy. Ciekawi?



Marta Guśniowska napisała bardzo przyjemną opowieść, która ma za zadanie pokazać dziecku, że strach nie jest niczym złym, ale nie wolno pozwolić mu się zdominować. Warto wychodzić z domu, warto poznawać nowych ludzi (strusie, pingwiny, ćmy i lwy). Świat, mimo tego, że czasem jest groźny, to jest przede wszystkim piękny.





Jednym z największych atutów tej książki są ilustracje Marty Kurczewskiej. Są wspaniałe! Bardzo mi się podobają. Artystka stworzyła cudowne obrazy, które przemawiają do wyobraźni zarówno dziecka, jak i dorosłego. Naprawdę fantastycznie się na to patrzy - wielka ozdoba tekstu.



"O Fretce, która dała się porwać wiatrowi", to pozycja, którą Wydawnictwo Wilga wydało z wielką starannością. Świetne kolory, twarda oprawa, rewelacyjny papier, duży, kwadratowy format - wszystko to sprawia, że książka wygląda idealne, Doskonała dla małego czytelnika, lub jako historia do poduszki, czytana przez rodzica.

i Ty daj się porwać wiatrowi
8/10
Wydawnictwo Wilga
π


26 komentarzy:

  1. Bajka z mądrym przesłaniem to coś, co bardzo sobie cenię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wydana książeczka. Sama chętnie sięgam czasem po takie urokliwe publikacje dla młodszych czytelników, mimo że nie jestem w docelowej grupie odbiorców. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wydana i bohaterka nietypowa:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jak to wydawnictwo wydaje książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wydanie ma ta książka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba to moje spaczenie umysłowe, ale jak myślę "fretka", moja wyobraźnia podsuwa mi widok Draco Malfoya. :P A książeczka bardzo przyjemna dla oka. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pięknie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przyjemna wydaje się ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Cudowna, ciepła recenzja. Pełna pasji :) Ja już pokochałam tę książkę a jeszcze nie miałam jej w rękach Wygląda tak uroczo i przyjaźnie, można się nad nią rozpłynąć :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Bardzo miła, ciepła opowieść 😊 polecam i pozdrawiam serdecznie ❤

      Usuń
  10. I mojej Julce sie przyda bo ona wszystkiego sie boi teraz. Przepiekne wydanie, ilustracje. Zawsze zwracalam uwage na piekne ilustracje.

    OdpowiedzUsuń