Łączna liczba wyświetleń

sobota, 15 maja 2021

#recenzjePi "Kto to? Gdzie to?" Olivier Tallec


Ilustracje Oliviera Talleca poznałam dzięki wspaniałej książce "Duży Wilk i Mały Wilk" (którą Wam BARDZO polecam) i zakochałam się w jego kresce i barwach, intensywnych kolorach i ... jakiejś takiej... ja wiem?... nostalgii. Tutaj mamy zupełnie inną historię, ale z równie świetnymi ilustracjami. Tallec jest charakterystyczny i łatwo go poznać, a w "Kto to? Gdzie to?" łapie za serducho nie tylko obrazem, ale i pomysłem, który dla malucha jest grą wymarzoną, zabawą wymarzoną.



Co to w ogóle jest? Trochę gra, trochę książka, trochę zgadywanka i logiczna zabawa nastawiona na spostrzegawczość. Autor np. pyta : Kto zostawił marynarkę na wieszaku? i na jednej stronie dostajemy ilustrację nakreślającą sytuację i oferującą podpowiedź - obraz, a na drugiej gagatków, podejrzanych. Dziecko musi wskazać winowajcę "wiszącej marynarki", a wszelkie wskazówki znajdzie na ilustracjach. Świetne? Ja uważam, że pomysł jest super, a małe dzieci nauczą się w przyjemny sposób dostrzegać kluczowe elementy, układać je w całość i może zostaną w przyszłości detektywami...? Kto to wie?






Książeczka ponadto została śliczne wydana i uwielbiam jej format (podłużny, prostokąt), dzięki czemu otwiera się ją jakby "na odwrót". Naprawdę fajne! Papier również świetny, ilustracje pięknie się prezentują i całość jest niezwykle miła dla oka.




Podsumowując, to doskonała zabawa dla dziecka, a i rodzic może pogłówkować i przypomnieć sobie, jak to było kiedyś. Bardzo dobry pomysł, bardzo dobrze zrealizowany. Jeśli macie maluchy to śmiało łapcie.

złap mnie jeśli potrafisz w wersji dla dzieci
8/10
Wydawnictwo Dwie Siostry
π


43 komentarze:

  1. Jaki fajny format tej książeczki. Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam ze nie zauwazyłam jej. Ciekawy ma format ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mi się podoba :)

      Usuń
    2. :)

      Znasz?
      https://www.amazon.com/Never-Grow-Up-Roald-Dahl/dp/0593353056?

      Nadal lubisz twórczość tego autora? :)

      Usuń
    3. Tego akurat nie znam, ale chętnie bym przeczytała. Tak. Bardzo lubię 😊

      Usuń
    4. Taki sarkazm i ironia :)

      A słyszałaś o Nevermoor? ;)

      Usuń
    5. Dokładnie, ale wszystko podane w elegancki sposób. Lubię styl tego pisarza.

      Ostatnio mi się rzuciła ta książka w oczy. Widziałam recenzje i to bardzo dobrą, pozytywną. Jestem ciekawa.

      Usuń
    6. Zastanawiam sie jaki to rodxaj magii

      Usuń
    7. A autor nDhal nie boi się smrodków, bąków, obrzydliwości... xD Ludzie mają zarzuty a przecież Koszmarny Karolek moze nieco łagodniej ale tez nie unika bąków ;)

      Usuń
    8. Ciekawi mnie. Mam nadzieję, że to oryginalna fabuła, a nie piąta woda po kisielu.

      Ja lubię humor i to nieokrzesanie Dhal'a. Jest bardzo zabawny, ale faktycznie, trzeba go czuć :D :) nie każdy się odnajdzie

      Usuń
    9. Przeczytasz? :)

      I zrozumieć ;)

      Usuń
    10. Jeśli tylko znajdę czas, to tak. Naprawdę mnie zaciekawiła.

      Usuń
    11. Jestem ciekawa sama ale i troche sie obawiam :)

      Zawsze podobał Ci się Dhal? :)

      Usuń
    12. trzeba się przekonać - będę wyglądać Twojej recenzji :)

      Usuń
    13. Tak. Nevermoor bo to nowość. A D. Zawsze będę czytać 😊

      Usuń
    14. Lubię do niego wracać.

      Usuń
    15. Nie wiem czy przeczytam

      Co do Dhalha jaki ulubiony tytuł? :)

      Usuń
    16. chyba klasycznie ; Matylda :) ale Czarownice też lubię

      Usuń
    17. Matylda? Ze względu na książki? :)

      Usuń
    18. ogólnie bardzo mi się podobała ta historia

      Usuń
    19. A co sądzisz o zarzutach?

      Usuń
    20. Ja rok temu zimą poraz pierwszy widziałam film.. wydał mi sie dziwny, dziwaczny, absuradlny jak twórczosc pisarza a także niedorzeczny miejscami.. nawet przerażal i szzokował a jednak cos w nim wciaga ;P

      Usuń
    21. Ja go lubię. Każdy może mieć swoje zdanie. Mnie się twórczość tego pisarza bardzo podoba.

      Usuń
    22. A kiedy sie zakochałaś? :)

      Usuń
    23. Jeszcze w dzieciństwie. Dzięki mamie 😊

      Usuń
  3. Świetna propozycja na prezent dla smyka. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znowu znalazłaś i pokazujesz cos fajnego:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajna. Nie znałam jej, ale może poszukam dla córki na dzień dziecka

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie wygląda ta książka, myślę, że zainteresuje nie jedno dziecko, a nawet dorosłego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłaś prześliczne zdjęcia - to pierwsze, co rzuciło mi się w oczy. :) A co do samej książeczki, no, ja raczej spasuję, bo myślę, że to nie mój przedział wiekowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊❤❤❤ ale może na prezent dla jakiegoś maluszka z rodziny 😊

      Usuń