Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 10 maja 2021

#recenzjePi "Marcy i Zagadka Sfinksa" Joe Todd-Stanton


Po "Arturze i Złotym Sznurze" niemal natychmiast wchłonęłam "Marcy i Zagadkę Sfinksa". Jestem oczarowana tą serią książek/komiksów dla dzieci. To mądre, piękne i wartościowe pozycje, który w prosty sposób, za pomocą niewielu słów a wielu ilustracji przybliżają małemu i dużemu różne mitologie - w przypadku "Marcy..." mamy mitologię egipską.



Autor kolejny raz zachwycił mnie pomysłem i wykonaniem. Jego ilustracje są wyjątkowe, dynamiczne i szczegółowe. Na jednym obrazie mamy całą akcję, Marcy biegnie, Macy się wspona, Marcy skacze - taki zabieg sprawia, że ilustracja niemal porusza się na naszych oczach. Uwielbiam kolorystykę, intensywne barwy, ostre kontury, wszystko świetnie dopasowane do klimatu. W "Arturze..." dominowały kolory lasu, zimne barwy, tutaj mamy żółcie, czerwienie, a piasek przesypuje się w naszych dłoniach.




Ogromnie spodobał mi się wątek z Gwiazdą Polarną i bardzo doceniam mapę nieba z gwiazdozbiorami, na którą wpadamy zaraz po otwarciu książki. Uważam, że to genialny sposób na pokazanie i wyjaśnienie dziecku układu gwiazd, a to jest świetny początek zabawy w patrzenie w gwiazdy i odnajdywanie PATRZ Mała Niedźwiedzica! PATRZ Kasjopeja! Piękne.



Mitologia egipska jest jedną z tych, o których naprawdę sporo uczymy się w szkole, ale często nauczyciele nie potrafią odpowiednio zachęcić uczniów do zgłębiania tematu. Tutaj może na scenę wejść "Marcy i Zagadka Sfinksa". Młody czytelnik dostaje wartką akcję i zapoznaje jednych z najważniejszych egipskich bogów (Ra, Bastet, Tot itd.). Takie obrazowe opowieści potrafią zdziałać cuda i zostać w głowie na lata. Ponadto opowieść ta ma jeszcze jedno, ważne przesłanie - pokazuje dziecku, że jeśli w siebie uwierzy, to będzie mogło w życiu dokonać wielu pięknych rzeczy. Jest też jeszcze coś - co? - lekcja radzenia sobie z lękami. Brzmi dobrze? I jest dobre! Nawet bardzo dobre.



Z tego wszystkiego nie napisałam kim jest Marcy... a to córka Artura z pierwszego tomu. Genialna jest właśnie ta rodzinna ciągłość. I narrator... chciałabym mieć takiego profesora... co ja piszę! Przecież mam - w książce :)



Liczę, że zostaną wydane kolejne tomy tej serii. Czekam na nie z niecierpliwością! Joe Todd-Stanton miał rewelacyjny pomysł i talent, a takie połączenie i ciężka praca zawsze daje cudowne efekty. Wydawnictwo Kultura Gniewu (KG krótkie gatki) dba o jakość wypuszczanych na rynek komiksów i tutaj nie jest inaczej. Gruba oprawa, piękny papier, dbałość o kolory, o każdy szczegół, świetne szycie - nic tylko czytać i cieszyć się KOLEKCJĄ MITÓW PROFESORA BROWNSTONE''A.

lęk jest tylko kolejną rzeczą, którą trzeba pokonać
8/10
tom 2
seria KOLEKCJA MITÓW PROFESORA BROWNSTONE'A
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


30 komentarzy:

  1. Ja niestety praktycznie w ogóle nie miałam mitologii egipskiej. Świetne wydania ciekawej książki.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczy jak guziki... jest tam taki obrazek :)

    Mitoliga egipska fascynowała mnie od urodzenia... 3-4 lata a ja ogląfam wszystko co z Egiptem :D wszystkie programy dokmunetalne. bajka Papirus i nie tylko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja marzyłam o zostaniu paleontologiem :D trochę inny kierunek, ale też kopanie w historii :)

      Usuń
    2. Ja slyszałam o archeologu :D

      Usuń
    3. taż fajnie, ale wybieram jednak dinusie :)

      Usuń
    4. No ba... jako dziecko mnie tofascynowało... tez chciałam je odnajdywać:D

      Usuń
    5. W sumie nadal bym chciała 😂

      Usuń
    6. Spełniaj marzenia :)

      Książki zostaną na zawsze? :)

      Usuń
    7. No teraz na DINOZAURY trochę późno, choć kto to wie 😂

      Tak sądzę.

      Usuń
    8. Dlaczego? Co sama jak dinozaur? :D

      Nie masz pewności? :) Ale Encyklopedii to jesteś? :)

      Usuń
    9. Heh może jeszcze nie dinozaur, ale życie zorganizo.

      Jestem pewna, że zostają. 😊

      Usuń
    10. Mnie życie... szkoda pisać <3

      Wszakże mitologia ;)

      Usuń
    11. Znam to... niestety ostatnio u mnie nerwowo również. No nic... albo przetrwamy, albo nie. ŻYCIE

      Usuń
    12. Heh... brak słów ;/

      Usuń
    13. Może lepiej nic nie mówic

      Usuń
    14. chyba tak ... przeczekać (jak się da)

      Usuń
    15. Myślisz, ze sie da?

      Usuń
  3. Mitologia, i w dodatku egipska. Już to lubię, zwłaszcza że jakość wydania też robi dobre wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, zakupiłabym na pewno!
    jotka

    OdpowiedzUsuń