Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 24 września 2020

#recenzjePi "TAJEMNICA EKSPLODUJĄCYCH ZĘBÓW oraz inne CIEKAWOSTKI z HISTORII MEDYCYNY" Thomas Morris



Ludzie lubią rozmaite ciekawostki, dziwne dziwności i historie, które przerażają, ale i bawią... choć przez łzy. Thomas Morris idealnie wyczuł ten zapał naszego gatunku do sensacji i ofiarował czytelnikom wór opowieści, które przy pierwszym z nimi spotkani wyzwalają niekontrolowany śmiech, by po chwili przeistoczył się on z zgrozę i wręcz obrzydzenie.



"Tajemnica eksplodujących zębów oraz inne ciekawostki z historii medycyny", to książka, która pozwoli wam na długi czas stać się duszą towarzystwa. Już nigdy nie zabraknie tematów do rozmów i nie doświadczycie krępującej ciszy... choć może... gdy będziecie przyjaciołom opowiadać o sprzedawcy łajna węży - które leczy - możliwe, że zamilkną na chwil parę.
Ja bardzo lubię czasem oddać się takim ciekawostkom, a ciekawostki z historii medycyny (że tak się wyrażę) ciekawią mnie wyjątkowo. Już kiedyś czytałam książkę o tej tematyce, lecz ta ma coś, czego tamta nie miała - mianowicie autentyczne relacje lekarzy z zabiegów, ich wskazówki "jak zachować zdrowie", dziwne artykuły w prasie i jeszcze dziwniejsze muzealne eksponaty. To prawdziwa kopalnia osobliwości.




Właśnie! Jaka jest ta książka? Osobliwa! Jakże to słowo doskonale ją opisuje. Szukacie wariackich historii... wariackich acz autentycznych?Z kart tej publikacji owe historie się wylewają. Już sam tytuł zaprasza nas na niezły odlot, a właściwie wkracza wybuchowo w nasze literackie gusta.
Thomas Morris niewątpliwie przyłożył się do tego zadania i zebrał takie kwiatki, że w głowie się przewraca. Książkę czyta się szczególnie szybko, bo każdy następny tytuł zachęca do poznania : "Przypadek wnętrzności pijanego Holendra", "Wędrująca kula muszkietowa", "Ślina i wronie wymiociny" - musicie przyznać, że brzmi co najmniej intrygująco.




Ogromne brawa należą się tłumaczowi Adamowi Tuzowi, który nie tylko przetłumaczył, ale i skorygował potknięcia autora i jego błędne sądy. Brawo dla tego pana! Sam Thomas Morris zastrzegł, że nie jest lekarzem i że błędy są możliwe, więc wybaczam... trochę nie w smak był mi czasem jego humor, ale cóż... tak bywa. Ogólnie książka jest super.
Tak oto przechodzę do wyglądu, do tego zacnego wydania, które spokojnie można nazwać ekskluzywnym. No przyznajcie - książka wygląda perfekcyjnie, a ta książka to nie tylko piękna oprawa, ale i ciekawe ilustracje w środku. Idealnie nada się na prezent i pięknie będzie się prezentować na półce.

bardzo dobra
osobliwie dziwna
odrażająco śmieszna
przerażająco prawdziwa
7/10

Wydawnictwo Prószyński i S-ka
π

26 komentarzy:

  1. To może być ciekawa lektura :D Chętnie bym się z nią zapoznała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być ciekawa lektura i może nie jest na szczycie mojej listy książek do przeczytania, to mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli trafię , na pewno kupię, to coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Medycyna to temat króy omijam ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie dla mnie :P
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydanie faktycznie bardzo atrakcyjne, lecz coś nie ciągnie mnie do stricte medycznej tematyki (za to sięgam czasem po thrillery medyczne). Niemniej jak ktoś jest tym zainteresowany, to na pewno będzie zadowolony z takich ciekawostek. Swoją drogą, te eksplodujące zęby w tytule nawet mnie trochę wystraszyły, ale to pewnie przez mój ogólny lęk przed wizytami stomatologicznymi (zaliczam się do osób, które zawsze się stresują przed zabiegami dentystycznymi). A co do krokodylka, kojarzę przez mgłę, że w dzieciństwie u mnie w domu były podobne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka niespodzianki za dawnych czasów były eleganckie 👍 a obiekcje rozumiem 😂

      Usuń
  7. Lubię takie ekskluzywne wydania książkowe. Ciekawa tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesuję się medycyną, takie ciekawostki to trochę jak House na papierze. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wydanie, myślę, że zaciekawiłaby mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie również książka zaciekawiła. Lubię też i po takie sięgać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się ciekawa :) Warto znać tego typu ciekawostki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem tłumacz potrafi zdziałać cuda. Po książkę nie wiem czy sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń