Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 24 września 2020

#recenzjePi "SNY i TOBOŁKI pana PIERDZIOŁKI" Kasia Cerazy



Niektórzy serii tej nie lubią... okej. Ja ją lubię i chciałabym mieć cały komplet, ale niestety tom 1 i 4 ("Pan Pierdziołka spadł ze stołka" oraz "Wiejskie gryzmołki Pana Pierdziołki") nie są już dostępne, nakład się wyczerpał, więc dysponuję tylko trzema tomami i tan jest ostatnim, który dla was recenzuję... niestety...



Dlaczego lubię tę serię? Bo mnie śmieszy, bo nawet "niestosowne", jak to niektórzy piszą, wierszyki, są wierszykami wypływającymi z ustnych przekazów, z chichów i śmieszków, z podwórkowych przekomarzanek i właśnie tak do tego podchodzę - na luzie. Oczywiście nie znajdziecie tu literackiego kunsztu, pouczającego (choć czasem są pouczające) morału, opowieści, że ciary po plecach idą... No nie, ale też i nikt tego w tej serii szukać nie powinien. To barwny zbiór, czasem głupot, czasem ludowych mądrości, przysłów, wywrotowych wierszyków, ale też i rymowanek, które w trudnym czasie Polakom ubarwiały życie i dodawały otuchy.




Faktycznie, to może nie są książeczki dla dzieci, należy je mieć pod kontrolą i dawkować umiejętnie, ale są to książeczki idealne dla mnie i dla dzieci, które potrafią odróżniać żart od "na serio". Zmysł krytyczny się przydaje, ale i półotwarte oko też.
Jak zawsze jestem pod urokiem ilustracji Kasi Cerazy. Co by tu nie pisać, napisać trzeba, że odwaliła kawał świetnej roboty. Brawo Kasia! Książeczki są bardzo ładnie wydane, w twardej oprawie i niedrogie. Ów część kosztuje 14 zł!

UWAGA rozumiem zaniepokojenie rodziców, bo i moim zdaniem to książki raczej dla dorosłych i dorosły może się pośmiać. 

8/10
tom 3
seria Pan Pierdziołka
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


23 komentarze:

  1. Ta książka wcale mnie tutaj nie dziwi :D
    To takie Twoje Must Have na półce? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tak z drugą częścią komiksów Locke&Key - nigdzie nie można jej dostać:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe czy będą dodruki tych brakujących tomów.

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie słyszałam o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może na jakichś wyprzedażach da się dostać te brakujące tomy? Wg Ceneo wyskakują jakieś pojedyncze sklepy, przy czym jeden tom w bardzo wysokiej cenie. Ewentualnie jeszcze można sprawdzić w miejscach typu Allegro.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieustannie mnie rozśmiesza. :)
    Ów część? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam pierwszych dwóch części. Miło czytać, że aż tak polubiłaś tą serię.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń