Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 20 września 2020

#recenzjePi "ABECADŁO Pierdziołki" Kasia Cerazy


Ale ODLOT! Ale ODJAZD! Ale PETARDA! Ta książka jest prześwietna. Ktoś tu wpadł na GENIALNY pomysł i ja się pytam, dlaczego dopiero teraz trafiłam na Pana Pierdziołkę?!!! Jestem oszalała z zadowolenia, bo tyle frajdy dawno już nie miałam z książki. Prawdziwej, czystej, niczym nie zakłóconej frajdy. 



Powiecie: to przecież książka dla dzieci. A guzik prawda! Ja nawet sądzę, że ta książka jest bardziej dla dorosłych, niż dla dzieci. Zawiera zbiór wierszyków, których część pamiętam z dzieciństwa, a musicie wiedzieć, że mój dziadek był mistrzem wierszyków, śmiesznych, miły i rubasznych. Tak ciepło mi się na serduszku zrobiło za sprawą tej książki... 




Zupełnie nie rozumiem tych, co piszą, że to zbiór czyichś tekstów, że zupełna pomyłka. Lidzie! Ale to takie miało być, to miał być zbiór powiedzonek, wierszyków, śpiewanek przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Niektóre zabawne inne wręcz gorszące - i co z tego! Kiedy to jest świetne! 



"ABECADŁO Pierdziołki" jest bodaj najświeższym tomem w tej "pierdziołkowej" serii i tutaj projektanci posłużyli się literkami, by wprowadzić nas w świt dawnych łamańców, rymowanek i słownych zakrętasów. Mnie najbardziej podoba się literka T jak TRUPKI - to jest mega, mega, mega rewelacyjne. Tak, wiem, pewnie piszę jak połamaniec, ale to taka książka, że zachwyt bierze górę. Nie jest to oczywiście literatura piękna - to proste rymy i tak jak wspomniałam, czasem nawet rubaszne, ale z tyłu mamy w kółeczku ZA ZGODĄ RODZICÓW, a poza tym nie bądźmy już tacy świętoszkowaci i śmiertelnie poważni. 



No i jeszcze coś. Coś o czy mnie można nie wspomnieć, bo toż jest element wielkiej kreacji - ILUSTRACJE Kasi Cerazy. No czapki z głów! Pani Kasiu świetna robota! Idealnie uchwycony prześmiewczy, wyostrzony klimacik całości. ogromnie mi się podobają te Pani obrazy.

8/10
rewelacja 
tom 5
seria Pan Pierdziołka 
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

36 komentarzy:

  1. Z ciekawości bym nawet zerknęła na tę książkę, jeśli będzie w bibliotece. Sądzę, że owa pozycja spisałaby się u mnie jako sposób na szybką poprawę humoru. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest :) bardzo polecam! świetna książka i fajnie ją mieć :D

      Usuń
  2. Do Pierdziołki nie jestem przekonana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam Twj intagram i to przez przypadek :D

      Usuń
    2. Dopiero założyłam. Nadal nie mam przekonania po ostatnim...

      Usuń
    3. |Dopiero? Nie zwróciłam uwagi ale sporo wpisów :)

      Usuń
    4. Aha :)

      A tak z innej beczki... Czytałaś Złoty Kompas? ;)

      Usuń
    5. Oglądam... zaczęłam czytać i odłożyłam. Nie jestem fanką. Książka jak i filmy przesycone są bzdurną filozofią - jak dla mnie.

      Usuń
    6. O... jestem ciekawa co masz na myśli

      Usuń
    7. Cóż... to temat na długą dyskusję lub osobny tekst. Nie jestem fanką autora i jego poglądów.

      Usuń
    8. Religijnych? Zupełnie co innego od Pratchetta?

      Usuń
    9. pratchetta lubie a pullmana nie

      Usuń
    10. całkowicie inny,a ideologiczne pullman jest tak agresywny, że nie da się go czytać i słuchać

      Usuń
    11. Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja mam taki do tego pana stosunek.

      Usuń
    12. ja wolę unikac tego co porusza tematy kościoła

      Usuń
    13. Mam podobnie choć zawsze staram sobie wyrobić własne zdanie, więc czasem muszę poznać omawianą treść. Nie ma rady.

      Usuń
    14. Fakt ale czasem od czego człowieka odtrąca

      Usuń
  3. Ja w ogóle uwielbiam książki dla dzieci. Mam w domu kilka, chociaż jestem najmłodszym domownikiem. Ta wydaje się być bardzo ciekawa, rysunki sztosik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna. Jestem pewna, że Ci się będzie podobać.

      Usuń
  4. Jaka fajna seria. Nie słyszałam o niej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś podobnego na półka biblioteki można było znaleźć kiedy ja byłam dzieckiem.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o niej, ale na pewno przejrzę ją zanim zapodam dzieciom ;)

    OdpowiedzUsuń