Łączna liczba wyświetleń

piątek, 11 września 2020

#recenzjePi "Basik Grysik i wrony" Justyna Bednarek, Ela Wasiuczyńska


Niezwykłe! To książka dla dzieci... tak... na pewno dla dzieci, a mi po plecach jeszcze przechodzą dreszcze. Cóż za cudowna, piękna i całkowicie życiowa opowieść i wyszła z naszej, polskiej ziemi. Justyna Bednarek zaprezentowała zwinne, poetyckie pióro, które olśni każdego, nie tylko małego. Jest w tym jej pisaniu coś nieuchwytnego, coś zaczarowanego, jakiś kolorowy wiatr. Bardzo mi się podoba ta krótka książeczka - pełna treści. Znajdziecie tu wiele miłości, miłość na każdej stronie, w każdym słowie, miłość unosi się nad tymi kartkami i przesiąka do serca czytelnika... a tekst, to przecież nie wszystko.


Ilustracje Eli Wasiuczyńskiej idealne zgrały się z tą opowieścią o Basiku Grysiku i wronach. Artystka wyczuła lekkość zdań i z tą samą lekkością namalowała nam bohaterów. Silnie wyczuwam tu oniryzm, jakbym stąpała po ziemi splątanej we śnie.


Aż dziw, że tu nie ma nic o czarach, a wszystko jest życiem. Oczywiście odnajdziemy tu pewną "tajemniczą nić", o której nic wam więcej nie powiem, ale ta metafora jest subtelna i wbrew swej nadprzyrodzonej obudowie okazuje się bardzo realna. Dlaczego "aż dziw, że nie ma tu nic o czarach"? Ponieważ w trakcie czytania miałam wrażenie, że zarówno pisarka jak i ilustratorka zabrały mnie w inny świat, magiczny - a to tylko miłość.... Zachęcam was do zapoznania się z tą książką. Nie dość, że wyszła spod rąk naszych rodaczek, to jeszcze prowadzi nas przez zadziwiającą codzienność, na którą warto spojrzeć czasem oczami wrony. 

8/10 
Wydawnictwo Literackie 
π

39 komentarzy:

  1. Tajemnicza nić? Jestem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że będziesz zauroczona tą książką :)

      Usuń
    2. Za jakiś czas powinna pojawić się w bibliorece ;)

      Usuń
    3. tak sądzę :) naprawdę jest przeurocza i piękna w treści i obrazach - ma swój niepowtarzalny styl

      Usuń
    4. będę czekała na Twoją opinię :)

      Usuń
    5. Ervisha jesteś tu pierwsza, a już Ci chciałam podesłać :D

      Usuń
    6. Zapewne Sady chodzi o link do tej recenzji :)
      dziękuję dziewczyny, że do mnie zaglądacie :*

      Usuń
  2. Mega kaczuszka, dostałaś z książką, czy to zbieg okoliczności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja własna :D z dzieciństwa - zapozowała i doczekała się swej chwili chwały - uwielbiam ją :)

      Usuń
  3. Niby już nie jestem jej targetem, ale zaciekawiła mnie tajemnicza nić.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mojej Kalinki to będzie chyba obowiązkowa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektóre książki dla dzieci potrafią zaskoczyć :) Muszę koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - ta jest zaskakująca, cała o pięknie życia

      Usuń
  6. Twój entuzjazm udzielił mi się tak mocno, że sama mam teraz wielką chrapkę na ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Opowieść o skarpetkach zachwyciła dzieci, więc może i ta także?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to pierwsze spotkanie z autorką - bardzo udane

      Usuń
  8. Piekne rzeczy dla dzieci teraz wychodzą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda - nic tylko dzieciaczkom kupować i czytać :)

      Usuń
  9. Już trochę za stara jestem na takie poczytajki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wiem? na takie piękne rzeczy nigdy nie jest się "za starym" :) ja uwielbiam książki dla dzieci :)

      Usuń
  10. Nie widziałam tej książeczki. Dzieki za rekomendaję. nam sie przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będę szukać jej recki na Twoim blogu - nie mogę się doczekać, co o niej napiszesz :)

      Usuń
  11. Okładka książki wygląda pięknie.
    Chcę poznać tę historię, a ta książka jest odpowiednia do czytania dla moich siostrzeńców.

    Pozdrowienia z Indonezji dla Ciebie w Poland.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och tak! siostrzeńcom by się spodobała :) dziękuję, że do mnie zaglądasz :)
      pozdrawiam
      Pi

      Usuń
  12. Stara jestem ale lubie książki dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna książeczka dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mojej Julii na pewno by się spodobała. Śliczna grafika i bogata literacko.

    OdpowiedzUsuń