Łączna liczba wyświetleń

piątek, 18 września 2020

#recenzjePi "Ta książka myśli, że jesteś matematycznym geniuszem" Harriet Russell


Co za rewelacyjna książka! Jak ja żałuję, że w moim dzieciństwie takich książek nie było. Matematyka jest cudowna! To wyśmienita zabawa, która usczy logicznego myślenia, spostrzegawczości i kreatywności. Jestem pod wielkim wrażeniem i uważam, że każdy nauczyciel od matmy powinien się w tę pozycję zaopatrzyć, aby wreszcie nie stresować dzieciaków, nie straszyć ich geometrią i algebrą, ale pokazać, że to wspaniała nauka! Ja byłabym w niebie, gdyby na moich lekcjach matematyki prowadzący czasem rzucił takimi ciekawostkami, takimi genialnymi sposobami na patrzenie na świat poprzez liczby i kształty. 


Kochani rodzice! Kupcie tę książkę swoim pociechom i bawcie się razem z nimi. Zapalcie w nich ogień miłości do matematyki, która naprawdę jest matką wszelkich nauk. Matematyka ma w sobie magię, nieodparty czar - dajcie swoim dzieciom szansę na jej pokochanie... Jeśli tak się stanie, to możecie być pewni, że ta miłość zaprocentuje, odwzajemni się, bo liczby nie kłamią. 



"Ta książka myśli, że jesteś matematycznym geniuszem", to nieco onieśmielająca pozycja. Gdy wzięłam ją do rąk i zaczęłam studiować uświadomiłam siebie ile straciłam. Ile frajdy z nauki matmy przeszło mi koło nosa. Jestem pewna, że Wy - dorośli - również będziecie mieć takie... dość przykre, wrażenie. Ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem! Trzeba działać! I ta książka uczy działania i to efektywnego działania. 
Książka ów została świetnie zaprojektowana. Będziemy wycinać, kleić, grać, rysować, kolorować, przekształcać, odkształcać, liczyć wraz z pszczołami, wróżyć z kart, rzucać kośćmi ze świniami, medytować z mnichami, wojować z rycerzami... uffffff a to tylko mały element w tej wielkiej kopalni zabawy. Tej książki nie da się nie lubić! 




Jak dla mnie - w swej formie, w swym gatunku - książka spełnia zadanie GENIALNIE! Jest wybitna, bo sprawia, że dzieją się czary, że ludzie, którzy na matematykę patrzą krzywym okiem, przecierają to oko ze zdziwienia i dają się oczarować. Tak! Tutaj dzieje się magia. Matematyczne hokus pokuk. 

9/10 
Wydawnictwo Prószyński i S-ka 
π

34 komentarze:

  1. Zmiany na blogu, czy mi się wydaje?

    Co do książki i kostki rubika... moja siostra (młodsza) ułożyła po raz pierwszy w wieku 6 lat i to kilka razy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie... już wszystko wyświetla sie poprawnie

      Usuń
    2. ufffff całe szczęście - czyli jest okej? w sensie mój blog? bo miałam małe problemy

      Usuń
    3. to brava dla siostrzyczki :)

      Usuń
    4. Głowa matematyka itp ;)

      Usuń
    5. Ma do tego głowę. Mądra jest ;)

      Usuń
    6. A ty poradziłaś sobie z kostką? ;)

      Usuń
    7. heh... nie jest łatwo :D zawsze czegoś brakuje, a najbardziej cierpliwości :D kupiłam, rozwaliłam i podjęłam kilkuminutową próbę :D jeszcze ją pokonał :D :D :D

      Usuń
    8. W sensie pogmatwałam kolory

      Usuń
    9. 😂 heh no tak 😂😂😂

      Usuń
    10. Siostra mówi ze to jest klucz aby użłożyć kostkę ;)

      Usuń
    11. Heh no to może znajdę go 😂

      Usuń
    12. Tylko jak potem zapamiętać klucz? :D

      Usuń
    13. Przynajmniej będzie to niekończąca się zabawa 😵

      Usuń
    14. niczym niekonczaca sie historia ale kiedys czlowiek trafi xD

      Usuń
  2. Nie jestem grupą docelową tej książki, ale już o niej czytałam.

    Książki jak narkotyk


    OdpowiedzUsuń
  3. Z matmy byłam średnia, może kupię wnukowi, gdy go będę miała...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, czy polubiłabym matematykę, gdybym miała możliwość przeczytania tej książeczki "za młodu" ;) Życie mnie pokarało, bo żyję z matematykiem (i to doktorem), tak że taka karma ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Magia i matematyka - to może być ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa książka. Lubię takie mieszanki przyjemnego z pożytecznym. :)

    OdpowiedzUsuń