Łączna liczba wyświetleń

środa, 20 października 2021

#recenzjePi "WOJNA CUKIERKOWA" Brandon Mull


"WOJNA CUKIERKOWA" to moje pierwsze spotkanie z piórem Brandona Mulla i muszę przyznać, że bardzo udane. Autor świetnie skonstruował magiczny świat i jego zasady, ponadto czyta się to szybko i przyjemnie. Jestem ciekawa, co też wymyślił w kolejnym tomie, bo ten kończy się spójnie i konkretnie.


To, co ujęło mnie w tej książce, to przede wszystkim klimat. Jest on ewidentnie inspirowany Kingiem. Mamy grupkę dzieciaków, które tworzą tajny klub i się raczej nie wyróżniają Jeżdżą po małym miasteczku na rowerach i nagle wpadają w kłopoty i muszą uratować siebie i innych. Na ich drodze staje pewna "miła" staruszka, która otwarła sklep ze słodyczami... a słodycze te, jak się można domyślić, nie są zwyczajne.




Poza skojarzeniem z Kingiem, nasunęło mi się wspomnienie Strenger Things, ale to raczej oczywiste, bo ten serial również czerpie garściami z Kinga. Jest też ta typowa amerykańska atmosfera małego miasteczka. Jednak to nie jedyne skojarzenia, bo wydaje mi się, że autor poszedł o krok dalej i zaserwował już dorosłym czytelnikom odniesienie do "Atlasu Zbuntowanego" Ayn Rand... a chodzi mi o konkretne skojarzenie z jednym z bohaterów Johnem Galtem - Johnem Dartem. Może to tylko moja fantazja, ale kto czytał i jedno i drugie... zrozumie.




"WOJNA CUKIERKOWA" zaskakuje rozwiązaniami fabularnymi. Tutaj akcja pędzi na łeb na szyję - to taki film sensacyjny, a jednocześnie "słodka" fantastyka. Jest w tym moc wyobraźni i ta opowieść silnie wciąga niezależnie, czy jesteś dzieckiem, czy dorosłym - ja chciałam wiedzieć, jak to wszystko się skończy.



Najważniejsze są jednak wartości, przesłania jakie książka ze sobą niesie. Mamy tu wspaniale opisaną przyjaźń, która zostaje nieraz wystawiona na próbę, ale która ostatecznie zwycięża. Dzieciaki zaczynają też rozumieć, że wcale nie jest tak fajnie, gdy rodzicie nie zwracają na nich uwagi.



Warto wspomnieć o wydaniu, bo jest bardzo ładne. Uwielbiam ilustrację na okładce Alicji Kocurek - polecam wyszukać obie inne ilustracje tej pani, bo są mega! Okładka ponadto błyszczy złotem - co świetnie pasuje do tematu - złotka po cukierkach... mniam, mniam... chyba bym się skusiła.

słodycze szkodzą
8/10
tom 1
seria WOJNA CUKIERKOWA
Wydawnictwo Wilga
π



16 komentarzy:

  1. Oh, such a wonderful review❤ Love the photos, too. It does sound very intriguing indeed. Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  2. I'm definitely looking for this one! Great review. Looks delicious in the most haunting and mysterious way!

    OdpowiedzUsuń
  3. I ta wartość o której wspominasz, mocno zachęca mnie do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wysoka nota i ciekawa treść, super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie ta książka jest bardzo ładnie wydana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Such an amazing series. Thanks so much! Thanks for your comment too!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie książki, które mają w sobie ważne przesłanie. Chętnie przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuję, że również kupiłaby mnie ta książka. Zapiszę sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń