Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 10 października 2021

#recenzjePi "AKADEMIA JEDNOROŻCÓW Matylda i Perła" Julie Sykes (autor), Lucy Truman (ilustracje)


Akademia Jednorożców - cóż za świetny pomysł na książeczki dla dziewczynek... bo która by nie chciała mieć jednorożca za towarzysza i uczęszczać do takiej magicznej szkoły? (pytanie retoryczne) "Matylda i Perła" to już 9 tom w tej serii, ale spokojnie, można czytać jak się chce, choć są nawiązania do tego, co działo się w poprzednich częściach. Jednak nie czułam się niekomfortowo i czytało mi się to dobrze... bo to moje pierwsze spotkanie z książeczkami Akademii Jednorożców.



Matylda jest roztrzepaną dziewczynką, która uwielbia rysować i żyje w swoim świecie. Jeszcze nie wytworzyła ze swoim jednorożcem - Perłą - więzi, ale w tym tomie czeka dziewczęta i chłopców ze szkoły biwak, więc wszystko może się zdarzyć. Czy przyjaźń okaże się wystarczająco mocna? Czy Perła i Matylda odkryją w sobie moc? I czy wyjdą cało z niebezpiecznej sytuacji? Przeczytajcie i sami sprawdźcie.



Ujął mnie pomysł na te książki. Myślę, że małe dziewczynki z przyjemnością staną się posiadaczkami tej magicznej serii. Julie Sykes stworzyła miłą, ciekawą opowieść o jednorożcach, która potrafią wiele, ale jeszcze więcej potrafią, gdy mają obok siebie przyjaciółkę - dziecko, które je kocha i w nie wierzy.



"Matylda i Perła" jest pozycją napisaną prostym językiem, bez podtekstów i zawiłości. Lucy Truman zaś bardzo ładnie zilustrowała tę historię i w konsekwencji to naprawdę ładna książka, wygodna w trzymaniu, czytaniu, lekka i miła w dotyku. To nie są drogie rzeczy i myślę, że każdy rodzic może swojej córeczce podarować całą serię Akademii Jednorożców.

przyjaciółki na zawsze
6/10
tom 9
seria Akademia Jednorożców
Wydawnictwo Wilga
π


18 komentarzy:

  1. Oh, who wouldn't want a unicorn? Lovely drawings in this series too. I really feel the characters have some depth as well. Thanks so much for the wonderful review.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, so whimsical. Lovely, to get those young readers reading. Looks epic!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę, żeby świat dowiedział się o Doktorze Dawn Acunie Wielkim, który rzucał zaklęcia, które przywróciły mi mojego męża, kiedy myślałam, że straciłam wszelką nadzieję. Doktor Dawn Acuna użył swojego potężnego zaklęcia, aby wywołać uśmiech na mojej twarzy, sprowadzając mojego mężczyznę swoim zaklęciem, na początku myślałem, że śnię, kiedy mój mąż wrócił do mnie na kolanach błagając, abym mu wybaczył i przyjął go z powrotem i nawet od tego czasu kocha mnie bardziej, niż kiedykolwiek się spodziewałam, złożyłam sobie przysięgę, że dam światu znać o doktorze Dawn Acunie, ponieważ jest zesłanym przez Boga. Czy masz problemy w swoim związku? czy twój partner zerwał z tobą, a ty nadal go kochasz i chcesz go odzyskać? Masz problem ze swoimi finansami? czy potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy, a następnie skontaktuj się z Doktor Dawn Acuna już dziś, ponieważ daję Ci 100% gwarancji, że pomoże Ci tak, jak pomogła mi: { dawnacuna314@gmail.com }
    WhatsApp: +2348032246310

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książeczce. Bardzo ciekawie wygląda i widzę, że warto się na nią skusić.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie chłopiec, więc idzie seria o detektywach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas ten temat nieco przygasł...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyobraź sobie, że dziś do kąpieli wrzuciłam sobie kulę "Jednorożec". W kolorowe paski. :) Uwielbiam takie zbiegi okoliczności. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama z chęcią przeczytałabym tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne w tych seriach dla dzieci jest to, że można je czytać od środka. Tak też jest np. w cyklach "Zosia i jej zoo", "Zaopiekuj się mną". :)

    OdpowiedzUsuń