Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 19 października 2021

#recenzjePi "DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE czemu pani się uparła, żeby spotkać dinozaura" Piotr Nowacki (rysunki), Maciej Jasiński (scenariusz), Tomasz Kaczkowski (kolory)


Wcześniej pisałam, że do tej pory moim ulubionym tomem DETEKTYWA MISIA ZBYSIA jest WIELKI BAŁAGAN (tom 6), ale teraz muszę zmienić zdanie, bo na prowadzenie wysunął się tom następny CZEMU PANI SIĘ UPARŁA, ŻEBY SPOTKAĆ DINOZAURA? Może to wynika z mojej sporej miłości do dinozaurów, ale to nie jest jedyny powód. Ten komiks dla dzieci jest po prostu słodki, czuły i kochany, a BORSUK MRUK w nim po raz pierwszy prawie nie narzeka.


Moim zdaniem ten tom posiada najbardziej wciągającą fabułę (choć niestety jeszcze nie poznałam wszystkich - a ten jest najnowszy... muszę to nadrobić). Już sam tytuł jest wprost fantastyczny (ponownie trochę się kojarzy z humorem Tadeusza Baranowskiego). Bardzo podobają mi się nawiązania literackie, bo np. spotykamy "mimochodem" misia Paddington'a (wybornie), ale i sama końcówka płynnie prowadzi nas do "Dwudziestu tysięcy mil podmorskiej żeglugi" (czyż to nie wspaniale?!). Następne przygody zapowiadają się arcyciekawie - i będą zdaje się świąteczne (hurrra!).




CZEMU PANI SIĘ UPARŁA, ŻEBY SPOTKAĆ DINOZAURA? zadziałało na mnie, jak miodek na serce. Spotykamy tu małego dinusia, który już pojawia się na końcu WIELKIEGO BAŁAGANU, ale w tym tomie jest bohaterem pierwszoplanowym i myślę, że każdego roztopi jego słodycz. Relacja, jaką Maciej Jasiński stworzył między tym prehistorycznym maluchem, a BORSUKIEM MRUKIEM jest czuła i prawdziwa. Niby to komiks dla dzieci, ale ja tutaj widzę SAMOTNOŚĆ, która spotyka DZIECKO - zdecydowanie jeden z najpiękniejszych motywów literackich.



Uwielbiam kolory, za które odpowiada Tomasz Kaczkowski. To dobrze przemyślany dobór barw, które oddają emocje, charakter, energię danej sceny. Piotr Nowacki jak zawsze narysował całość z fantazją, jego bohaterowie są pełni ruchu, uroku i nie pozwalają o sobie zapomnieć. Im więcej przygód MISIA ZBYSIA i BORSUKA MRUKA poznaję, tym mocniejszą czytelniczą więź z nimi tworzę - a mówię to ja, dorosła... więc może teraz zacytuję dziecię : "Kup mi MISIA ZBYSIA!" Może warto pomyśleć nad jakąś serią zabawek?



Nie możemy doczekać się kolejnego tomu - choć jeszcze nie poznaliśmy wszystkich, więc na szczęście jest na co czekać i sporo przed nami. CZEMU PANI SIĘ UPARŁA, ŻEBY SPOTKAĆ DINOZAURA?, to czysty urok!

dinozaury, dinusie, dinozaurusie
7/10
tom 7
seria DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


10 komentarzy: