Łączna liczba wyświetleń

sobota, 16 października 2021

#recenzjePi "DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE wielki bałagan" Piotr Nowacki (ilustracje), Tomasz Kaczkowski (kolory), Maciej Jasiński (scenariusz)


Detektyw MIŚ ZBYŚ i jego wierny kompan BORSUK MRUK ponownie zmierzą się z tajemniczymi wydarzeniami i będą próbowali odkryć tożsamość złoczyńcy... a przestępstwo jest dużego kalibru, bo dotyka samego BURMISTRZA. Ktoś chce go skompromitować tuż przed wyborami, a z niebo, w środku lata pada śnieg i to tylko na lotnisku... lecz nie tylko padający śnieg zasypie spokojne do tej pory miasto.


Jest to mój ulubiony, jak do tej pory, tom śledztw MISIA ZBYSIA. Powodów jest parę. Pierwszy, to okładka, która moim zdaniem jest śliczna. Fantastyczny kolor, błękit, który łapie oko w locie. Jest w tym projekcie porządek (choć to przecież WIELKI BAŁAGAN), jakiś taki przyjemny minimalizm - a tył to już zupełnie śliczny.



Drugim z powodów jest fabuła, która bawi, ale i wkręca, zaś samo rozwiązanie zagadki nie jest zwykłym "łap złodzieja!", a niesie ze sobą jakieś większe, ważniejsze i ciepłe przesłanie. Autorzy ponadto zdecydowali się na podszczypnięcie dziecka w pupę, by po sobie sprzątało i to jest super.



Trzecim powodem jest sama, samiuteńka końcówka, która mnie nie tylko zachęciła do sięgnięcia po kolejny tom, ale i rozczuliła. No naprawdę taka gryząca pięknota nam się objawia, że nic, tylko dać się ugryźć.



I wreszcie czwarty powód, to ukłon w stronę Tadeusza Baranowskiego i jego fanów. Ja jestem zachwycona, a Eskimos i kaloryfer robią robotę... i ten WARSZTAT MISTRZA TADEUSZA! Fantastyczny pomysł!



Mamy w tym tomie, jak zresztą w każdym, świetne rozkładówki, duże, interaktywne plansze, obrazy, na których dziecko musi "coś" odnaleźć - a w bałaganie, zwłaszcza tym wielkim, nie zawsze jest to proste.



O ilustracje zadbał, jak zawsze, Piotr Nowacki, o kolory Tomasz Kaczkowski i wreszcie o scenariusz Maciej Jasiński. Gratuluję Panowie wyczucia dziecięcej fantazji. Już nie mogę się doczekać kolejnych tomów - a mam jeszcze parę do nadrobienia.

śnieg w środku lata? niemożliwe!
7/10
tom 6
seria DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


20 komentarzy:

  1. Bardzo fajna jest ta seria :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sam tytuł "Miś Zbyś" mi się podoba ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że może spodobać mi się ta seria. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że zachwyca Cię ta seria. Trzeba przyznać, że pięknie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajna ta seria! Podejrzewam, że zachci do czytania nawet te dzieci, które nie przepadają za czytaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie testowałam na dzieciach, ale ilustracje to nie moje klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  7. Such a playful and colorful graphic novel ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Wonderful review! It looks perfect for those into learning graphic novel reading.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdybym miała kilka lat mniej, na pewno byłabym zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń