Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 7 października 2021

#recenzjePi "Mopsik, który chciał zostać dynią" Bella Swift (autor), Nina Jones i Artful Doodlers (ilustracje)


Mopsy, to chyba najbardziej urocza, rozkoszna, kochana rasa psów. One roztapiają serca! Co z tego, że chrapią i pierdzą - to się nie liczy... I właśnie ich rozkoszność wykorzystała Bella Swift w swojej serii dla dzieci MOPSIK, KTÓRY CHCIAŁ ZOSTAĆ... Jest to moje pierwsze spotkanie z Peggy, suczką o szlachetnej pieskiej duszy, ale na polskim rynku Wilga już zaprezentowała cztery tomy - ten jest piąty, więc jest co czytać.



To opowieść o kochanym czworonogu, który dla "swoich ludzi" zrobi wszystko - nawet jeśli bardzo się boi, a Peggy boi się wszystkiego, zwłaszcza całego zamieszania związanego z Halloween. Duchy są straszne! Piesek najchętniej zostałby w domu, ale Chloe koniecznie pragnie zrobić z przyjaciółki dynię.




Mamy tu historię z perspektywy psa. To myśli Peggy śledzimy. Widzimy, że rozumie wszystko, co się do niej mówi i zawsze odpowiada. Tylko ludzie nie rozumieją, słyszą szczekanie i tyle... ale przecież nie od dziś wiadomo, że psy są od ludzi mądrzejsze :D



Poza wątkami rodzinnymi, domowymi i czysto halloweenowymi mamy także wątek pewnego "upiornego psa" i ten wątek ogromnie mi się podoba. Jest mądry i pięknie poprowadzony - koniec sprawia, że robi się miło, cieplutko w brzuszku.



Książeczka jest idealna na październik. Jest tania, lekka, świetna dla dziecka, poczciwa w treści i posiada cudowną czworonożną bohaterkę. Mamy także ilustracje Niny Jones i Artfula Doodlersa, które sąwspaniały dopełnieniem całości. Polecam, bo to historia prosta i przez to ciepła jak ciepły i miły może być kocyk w ponury dzień.

Mopsik, ach ten mopsik
6/10
tom 4
seria MOPSIK, KTÓRY CHCIAŁ ZOSTAĆ...
Wydawnictwo Wilga
π

15 komentarzy:

  1. Uwielbiamy Mopsika. Właśnie kończymy czytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama postać pieska mnie mocno przekonuje. Lubię takie opowieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kiedyś jedną z poprzednich części cyklu i była bardzo sympatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mila ksiazeczka dla mojej Julci :) Mopsiki uroczy. Moja kolezanka ma trzy takie piesie. Pozdrawiam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to musi mieć koleżanka wesoło :D
      cieszę się, że zagrało :)

      Usuń
  5. Adoring! I just love those cute drawings! What a great Halloween book and much more to be read and read again🍂

    OdpowiedzUsuń
  6. Chcę, żeby świat dowiedział się o Doktorze Dawn Acunie Wielkim, który rzucał zaklęcia, które przywróciły mi mojego męża, kiedy myślałam, że straciłam wszelką nadzieję. Doktor Dawn Acuna użył swojego potężnego zaklęcia, aby wywołać uśmiech na mojej twarzy, sprowadzając mojego mężczyznę swoim zaklęciem, na początku myślałem, że śnię, kiedy mój mąż wrócił do mnie na kolanach błagając, abym mu wybaczył i przyjął go z powrotem i nawet od tego czasu kocha mnie bardziej, niż kiedykolwiek się spodziewałam, złożyłam sobie przysięgę, że dam światu znać o doktorze Dawn Acunie, ponieważ jest zesłanym przez Boga. Czy masz problemy w swoim związku? czy twój partner zerwał z tobą, a ty nadal go kochasz i chcesz go odzyskać? Masz problem ze swoimi finansami? czy potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy, a następnie skontaktuj się z Doktor Dawn Acuna już dziś, ponieważ daję Ci 100% gwarancji, że pomoże Ci tak, jak pomogła mi: { dawnacuna314@gmail.com }
    WhatsApp: +2348032246310

    OdpowiedzUsuń