Łączna liczba wyświetleń

piątek, 29 października 2021

#recenzjePi "KTOŚ JEST W TWOIM DOMU" Stephanie Perkins


Książkowy slasher, który wciąga, jak to slasher. "Ktoś jest w twoim domu" jest thrillerem/horrorem z dobrze wykreowanym napięciem. Trudno się oderwać od lektury, a czyta się to szybko, lekko i z ciekawością. Oczywiście nie jest to książka wybitna, ale nie taka miała być. To typowa, prosta, jednoznaczna historia psychopaty-mordercy.


Stephanie Perkins odznacza się sprawnym piórem, idealnym do właśnie tego typu książek. Początek jest mocny, potem trochę zwalnia, by się wreszcie rozkręcić i zmusić czytelnika do pozostania z nią do ostatniej strony. Na odmóżdżenie świetna.
Ja miałam problem z nastoletnimi dramami, bo zupełnie nie czuję klimatu liceum, ale ogólnie autorka zrobiła to, co sobie zamierzyła - napisałam wciągającą, niewymagającą fabułę, która nadaje się na film... i filmem się stała (nie oglądałam, nie zamierzam, ale informuje).



Bohaterowie dają się lubić i są dobrze nakreśleni. Makani jest dziewczyną, która niby nie zwraca na siebie uwagi, ale jednak zwraca ją bardzo. Ma silną osobowość i zdecydowanie jest zbuntowana, choć koleguje się raczej z typowymi zwykłymi nastolatkami. Jej ekipa jest przyjemna i wierzy się w ich przyjaźń. Wątek romantyczny również został ciekawie poprowadzony... lecz ja ogólnie nie lubię takich wątków, a już nastoletnich romansów to wcale - mimo to jest wiarygodnie i znośnie.
Co do mordercy... nawet, nawet, choć robi większe wrażenie nim dowiadujemy się, kim jest. Mamy tu gore (które nie do końca jest uzasadnione, bo nie widzę powodu, dla którego morderca by akurat tak a nie inaczej okaleczał zwłoki - brak połączenia przyczynowo-skutkowego) - nie ma co się oszukiwać, krew leje się, tryska, serca są wyrywane i takie tam. Nie jestem fanką, ale jak już wspomniałam, to wciąga. Fabuła angażuje i chcemy wiedzieć, co będzie dalej.



W swoim gatunku jest to książka bardzo dobrze skonstruowana i jest naprawdę dobrym odmóżdżaczem. Ostatnio potrzebowałam takiego niezobowiązującego tematu, który nie będzie ode mnie wymagał myślenia. Moje oczekiwania zostały zaspokojone, choć jeśli miałabym nastoletnie dziecko... nie chciałabym, by tę historię czytało... ani oglądał... ale nastolatki chyba i tak by znalazły sposób.

prosta, odmóżdżająca, spełniająca swe zadanie
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


16 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam tego typu klimaty. Muszę mieć tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że podesłałam ciekawą propozycję :)

      Usuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Świetny klimat, sama taki uwielbiam :) Bardzo ciekawa książka, zapisuję tytuł, z chęcią ją przeczytam :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie mroczne historie o psychopatach-mordercach, a szczególnie jesienią lub zimą wydają się idealnym wyborem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I have never tried her horror. I like her other YA works for the most part. This is our comeback I here. But I dunno if I would like it.

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks so much for your review. Steph was so popular at a YA author, but went through some writers block. So glad she is doing so well with horror these days! Thanks for the review. Happy Halloween!

    OdpowiedzUsuń
  6. No, moje klimaty:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie akurat ta książka średnio wciągnęła, mimo że nie odmawiam sobie czasem oglądania filmowych slasherów. Niemniej będę chciała kiedyś sprawdzić ekranizację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odmóżdżacz czasem się przydaje ale jakoś, chyba nie do końca mnie ta książka przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń