Łączna liczba wyświetleń

piątek, 26 marca 2021

#recenzjePi "Mucha i Pajączek" Jeremi Bartosiak (tekst), Aleksandra Cagara (ilustracje), Krystyna Czubówna (audiobook)


"Mucha i Pajączek", to dość nietypowa bajka, którą poznałam w audiobooku czytanym przez wyjątkową Krystynę Czubównę. Jej głos idealne pasuje do treści, która jest nie tylko bajkowa, ale i - poniekąd - przyrodnicza. Słuchało mi się tej opowieści niezwykle przyjemnie. Przygody Bruna - małego chłopca, Muchy - jabłkowej smakoszki i Pajączka - z rozwagą liczącego kroki, to urocza opowieść o emocjach, o strachu i o zmianie perspektywy.

Jeremi Bartosik sprytnie wplata w tę niepozorną historię ważne tematy. Dziecko, które pozna "Muchę i Pajączka" już nigdy nie spojrzy na owady w taki sam sposób. Bajka ta uczy wrażliwości, oraz rozumienia natury. To wprost rewelacyjny sposób na pokazanie małemu czytelnikowi, że czasem dobrze jest się zastanowić, jakie emocje towarzyszą w danej chwili - innym. Książeczka ta podkreśla znaczenie empatii w życiu. Pokazuje, w prosty sposób, że strach dotyka każdego i małego i dużego - to uniwersalne uczucie, które nie zawsze jest czyś złym - czasem pomaga "ocalić skórę"... i naprawdę warto przemyśleć pewne sytuacje, bo choć my się boimy, to ktoś może bać się jeszcze bardziej.
Przeglądnęłam też parę ilustracji Aleksandry Cagary i uważam, że to niezwykle miła kreska - wprost idealna dla malucha.
Naprawdę polecam Wam zapoznać się z tym krótkim opowiadaniem, bo chociaż docelowo przeznaczone jest dla dzieci, to nauka o emocjach i empatii przyda się każdemu - zwłaszcza w tych ciężkich czasach. "Mucha i Pajączek", to jak najbardziej BAJKA DO POKOCHANIA.

spójrz na świat oczami innych
7/10
Wydawnictwo BBK
π


16 komentarzy:

  1. Też bym chętnie posłuchała tej pozycji w interpretacji pani Czubówny. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do audiobooków nie jestem przekonana, ale w wykonaniu tej Pani bym tego posłuchała.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Interpretacja Czubówny jest na pewno rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet dla pani Czubówny warto kupić:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ciekawości chętnie bym posłuchała tego opowiadania. Wcześniej o tej bajce nie słyszałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak nie lubię audiobooków, tak Krystyna Czubówna mnie przekonuje. :)

    OdpowiedzUsuń