Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 22 marca 2021

#recenzjePi "Duży Wilk i Mały Wilk" Nadine Brun-Cosme (tekst), Olivier Tallec (ilustracje)


Zastanawiałam się, jak tu zacząć, ale nie wiem... autentycznie: brak mi słów - to jest WSPANIAŁE. "Duży Wilk i Mały Wilk", to jedna z najpiękniejszych książeczek dla dzieci, jakie miałam kiedykolwiek w rękach. Ja pokochałam tę historię od pierwszego wejrzenia! Mistrzostwo świata! Delikatne, subtelne, nienachalne, proste, a jednocześnie takie głębokie i czułe. Tak niewiele słów, a tak wiele treści - arcyARCYdobre.


Nadine Brun-Cosme przedstawia nam Dużego Wilka, który mieszka sam pod drzewem... od zawsze. Ma swoje przyzwyczajenia, swoje widzimisie i nie wykazuje chęci zmiany. Dobrze mu tu, gdzie jest i tak, jak jest. Jednak.... pewnego dnia... w oddali... dostrzega mały, malutki punkcik, który ewidentnie zmierza w jego kierunku. Serce Dużego Wilka drży, bo cóż to za intruz, cóż za zwierz... inny wilk? Tak! A jeśli będzie większy od niego? A jeśli zwinniejszy? Okazuje się, że jest to naprawdę Mały Wilk, który bez słowa siada obok dużego, pod JEGO drzewem. Co z tego wyniknie? Zdradzę wam na ucho, że coś pięknego.



Taka prosta jest ta fabuła, taki prosty jest ten język, a tyle wzruszeń, tyle emocji, tyle zachwytu. Nie mogę oderwać oczu od tej książki, nie mogę o niej zapomnieć. Siedzi mi w głowie i już wiem, że nie zamierza z niej wyjść - NIGDY! I dobrze! Takie opowieści chcę zachować w pamięci, chcę takie opowieści poznawać i... opowiadać. CUDOWNE.



Lecz treść, to nie wszytko. Olivier Tallec oto stał się jednym z moich ukochanych ilustratorów. Przecież to są arcydzieła! To jest znakomite! Ten wybuch kolorów! Te Wilki! Że oszczędna forma? Że banał? Że wilk do wilka niepodobny? BZDURA! Dla mnie to jest wybitna kreska i niesamowite, ponadprzeciętne wyczucie koloru, barwy. Olivier odmalował nam czułość, wzruszenie, serca bicie, jego poruszenie - wszystko to jest! Wszystko to i więcej znajdziecie w tej właśnie, niepozornej książeczce... SKARB! A wiem, że jest to pierwszy tom i są już w świecie dwa kolejne. Dwie Siostry! Proszę! Wydajcie resztę! Błagam!



Bajka ta nie jest zwyczajna, bo jest o uczuciach i to wcale nie oczywistych. Jest o samotności i o przyzwyczajeniach. Jest o wielkich zmianach, które dokonują się dzięki niewielkiej istotce. Nie można nie kochać tych Wilków i nie można przejść obojętnie obok tej publikacji. Ja jestem poruszona i dla mnie jest to nota najwyższa - dla książeczki dla dzieci. Przytulam...

mistrzostwo - czuły dotyk - morze uczuć
10/10
tom 1
Duży Wilk i Mały Wilk
Wydawnictwo Dwie Siostry
π



38 komentarzy:

  1. Kolory może tak, ale widziałaś takiego wilka?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspomniałam o tym - i wspomniałam, że mnie to wcale a wcale nie przeszkadza - ilustracje się wspaniałe, kochane, cudowne - książeczka w swym gatunku WYBITNA pod każdym względem

      Usuń
    2. w tej książeczce nie chodzi o odzwierciedlanie idealne portretowanie wilków - to zupełnie nie ten trop - to wybitna książka o uczuciach, o samotności i o przyjaźni i PODKREŚLAM ilustracje są wspaniałe

      Usuń
    3. Dlatego nie czepiam się treści ... ale te wilki przerażają mnie, co zrobić?

      Usuń
    4. Gwarantuję, że gdy przeczytasz, to je pokochasz ❤

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. wiem - aż sama się sobie dziwię, ale naprawdę zakochałam się w tej opowieści - zupełnie mnie zachwyciła - rzadko daję maks, właściwie to tylko klasyce - ale ta książeczka w swoim gatunku - czyli DLA DZIECI - wymiata i zasługuje na 10

      Usuń
  3. Skoro bajka otrzymała u Ciebie tak wysoką ocenę, to ja nie mam więcej pytań. Kupię ją bratanicy na urodziny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to będzie wspaniały prezent - bardzo rzadko daję taką notę książkom :)

      Usuń
  4. Dobrze wiedzieć, że jest taka książka dla dzieci. Zapisuję sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalne ilustracje. Nie zauwazylam tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wspaniała ❤ ja się w niej zakochałam.

      Usuń
    2. Wywaliło mój komentarz albo skasowałaś.. nie wiem.. pisałam o tym, że skojarzyło mi się z opowiadaniem i książeczkami "Nawet nie wiesz jak bardzo Cię kocham" te o wielkim i małym zającu które były inspiracją do animacji - odcinkowej. Niemniej widzę, że to perełka :)

      Usuń
    3. a ja nie słyszałam o tej animacji o o tych książeczkach - dziękuję, że mi podrzuciłaś tytuł :)
      nic nie kasowałam, więc musiało nie zamieścić...

      Usuń
    4. Może poszło do smapu ;)

      A jest.. to na podstawie opowiadania Bruno.. piękne <3

      Usuń
    5. ach i ja Ci już wczoraj wysłałam maila z fr. opowiadania

      Usuń
    6. Tak, tak wiem.. odpisałam nawet chyba nie doszło ;/

      Usuń
    7. nie doszło, ale to nic - grunt, że masz :)

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Bardzo ciekawa książka! Dwie siostry dobrze mi się kojarzy- wiele cennych i wartościowych książek :) Sama chętnie zagłębiłabym się w tę niby prostą historię, bo ciekawi mnie co wyniknie z tego wilczego spotkania :) Kocham takie urocze, drobne, minimalistyczne ale pełne serca książki.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyjątkowa książka, dla mnie CUDO. Cieszę się, że ją mam. Zachęcam mocno do kupienia. ❤

      Usuń
  7. Zainteresowałaś mnie. Nie słyszałam o niej wcześniej, ale może się za nią rozejrzę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Też bym chętnie przeczytała. Lubię takie bajkowe historie, które łączą prostotę z ważnym i równocześnie uniwersalnym przesłaniem. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetna książeczka, myślę, że każde dziecko powinno ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak uważam - a nawet dorosłemu dobrze zrobi :)

      Usuń
  10. No to tytuł zanotowany, żeby mi nie umknął :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam książki dla dzieci. Myślę, że kupię ją i sama przeczytam, po czym obdaruje jedno z dzieci w rodzinie. :)

    OdpowiedzUsuń