Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 9 marca 2021

#recenzjePi "ACIUMPA" Catarina Sobral


 "Aciumpa" - a cóż to takiego? Słowo - jasna sprawa. Co oznacza? Hmmm. Kiedy się go używa? Hmmmm. Kto je wymyślił? Hmmmm. I co zrobić z tym "hmmmm"? Właśnie! Do tego potrzebujemy książki i to nie byle jakiej książki - TEJ KSIĄŻKI!


Urocza, z poczuciem humoru opowieść o zabawie słowem. Porusza wyobraźnię i to nie tylko dziecka. od teraz będę "aciumpować"! Takie jest moje postanowienie, a reszta nie się zastanawia co też mam na myśli.
Uważam, że Catarina Sobral stworzyła naprawdę ciekawą historię, która rozwija kreatywność i pokazuje, że słowa mogą być cudowną grą. To wartościowa książeczka, z oryginalnymi ilustracjami i błyskotliwym pomysłem na fabułę. Od początku śledzimy ten jeden wyraz, tę bombę, która wybuchła i każdy chce poznać jej znaczenie. Wy też chcecie? No to sięgajcie po "Aciumpę" i bawcie się razem ze swoją pociechą.



Wydawnictwo Dwie Siostry niezmiennie mnie zachwyca jedynymi w swoim rodzaju publikacjami. Z tej serii, czyli z serii POLECONE Z ZAGRANICY, czytałam również "Dwa dla mnie, jeden dla Ciebie" i również byłam zauroczona. Dla młodszych dzieci to frajda, a wielką zaletą tych pozycji jest ich walor edukacyjny i morał - zawsze aktualny.
"Aciumpa" przyciąga wzrok kolorami, charakterystyczną kreską i aciumpą oczywiście. To jak? Poaciumpujecie? Bo ja się wkręciłam i teraz zamiast "pomidor" będę mówić "aciumpa".



* Zachęcam Was do przyłączenia się do akcji #backlistaprzebojów w ramach której dzielimy się informacjami o starszych tytułach - tym samym wspieramy wydawnictwa w tym trudnym dla nich czasie.

słowa pełne wdzięku są - są też słowa dziwne, nasze, swoje, moje, twoje
8/10
seria POLECONE Z ZAGRANICY
Wydawnictwo Dwie Siostry
π



26 komentarzy:

  1. Uwielbiam to jak Dwie Siostry wydają książki. :) Myślę, że po tą również sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja o wydawnictwie nie słyszałam, ale książeczka wydaje się idealna dla młodszych czytelników. Chociaż ja też chętnie dowiedziałabym się, co oznacza słowo "aciumpa". :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo oryginalne i godne polecenia:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię książki tego wydawnictwa. Ta również zapowiada się świetnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje się bardzo sympatyczna i przydatna :) Zabawa w słowa jest fajna. Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się być ciekawa :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie zabawy słowem są świetne. Podoba mi się ta publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak bylam mała to moim ulubionym słowem było "akum". :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tym wydawnictwie :) że właśnie mają głównie bardzo mądre/pięknie wydane powieści dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo ciekawie! :) Wydawnictwo dobrze kojarzę i przyjemnie się czyta kolejne superlatywy o wydawanych przez nich książkach. Oby takich wydawnictw było jak najwięcej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pewnością tej książki poszukam.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka intrygująca nie tylko małego czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń