Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 15 listopada 2021

#recenzjePi "UBIERAMY MISIA" Stefania Szuchowa (tekst), Janina Krzemińska (ilustracje)


Kolejna na mojej półce książeczka od Wydawnictwa Dwie Siostry z ich nowej serii BAJKI Z OKIENKAMI - "UBIERAMY MISIA". Jest to wznowienie starego tytułu, który napisała Stefania Szuchowa, a narysowała Janina Krzemińska. To tytuł interaktywny, z zadaniami manualnymi, wycinankami i dający możliwość ubierania MISIA.



Wycinamy z jednego kartonika postać MISIA a z innych jego ubranka na zakładki. Pamiętam takie laleczki z dzieciństwa i to zawsze była dla mnie wielka frajda. Uważam, że dziecko będzie miało genialną zabawę z takimi eksperymentami papierniczymi - ale rodzic musi pomóc, by wszystko wyglądało pięknie, bo w ilustracjach do tekstu także mamy pewne rzeczy wyciąć np. okienko i wypchnąć jego ramy na zewnątrz - czyli je otworzyć.




Sama fabuła jest urocza. Poznajemy MISIA, który rano wstaje i rusza na poszukiwanie przygód. Jest marynarzem, kierowcą, lodziarzem, a nawet trafia na bal. Wszystko to jest przepięknie napisane, z przyjemnym rymem, co nadaje rytmu czytania i łapie dziecięcą uwagę.




Janina Krzemińska wspaniale zilustrowała tę bajkę. Są to obrazy bardzo charakterystyczne, przywodzące na myśl właśnie przeszłość - dzieciństwo naszych rodziców. To piękna podróż w czasie i dzięki temu łączy pokolenia. Idealnie sprawdzi się jako czytanka przed snem - może babcia, albo dziadek zechcą tą książeczką ukołysać wnuczka, lub wnuczkę do snu? Zachęcam!

ubierzemy misia i pójdziemy na bal
7/10
seria BAJKI Z OKIENKAMI
Wydawnictwo Dwie Siostry
π


14 komentarzy:

  1. Podoba mi się forma takiej interaktywnej zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Podoba mi się :) Bardzo mi się podoba :) Przyznam, że pierwszy raz słyszę o tej książeczce, ale jestem nią zauroczona :) Świetna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest cudowna - jeśli masz dzieciątko w rodzinie - to idealna zabawa

      Usuń
  3. Always amazing treasures you review! Thanks so much. Lovely book. Great interaction too!

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja na pewno, tylko niech trochę podrośnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam takie papierowe laleczki z kompletami strojów w dzieciństwie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Misie są super i książki o nich też!

    OdpowiedzUsuń