Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 listopada 2021

#recenzjePi "MAŁE LICHO i babskie sprawki" Marta Kisiel (autor), Paulina Wyrt (ilustracje)


Czułam w kościach, że kiedyś poznam MAŁE LICHO... i zaczęłam, jak to ja, od końca, koślawo - ale w sumie, to nie wadzi, bo pokochałam! Piękne, okrągłe, rokokowe zdania, dziwacznych bohaterów o wielkich sercach, potwory maści przeróżnej i anioły... bo anioły muszą być.


Pióro Marty Kisiel poznałam za sprawą jej innej książki, dla dorosłych pt. "TOŃ" i zaraz poczułam, że styl to ta pani ma mistrzowsko przebiegły. Pamiętam, że w "TONI" nawet nie tak fabuła mnie do siebie przekonała, co właśnie ten styl.



"MAŁE LICHO i babskie sprawki", to czarty tom serii dla dzieci i ja doradzam czytać od pierwszego, bo człowiek może być trochę zagubiony w gąszczu wielu potworów, bohaterów, emocjonujących przeżyć. Jednak co ma wisieć, nie utonie i ja już mam dwa pierwsze tomy na półce i zdecydowanie je przeczytam - wkrótce.



Za co pokochałam tę książkę? Tak ogólnie, to za wszystko, a tak w szczególe, to np. za MAŁE LICHO, które roztapia serce, za Krakersa, który swymi mackami przyrządza pyszności, za Bożka, który jest bardzo dobrym chłopcem, za Zmyłkę, bohaterkę idealną i za końcówkę! Ludzie! Jakie to jest dobre, jakie piękne, jakie mocne! Koniec wręcz zwala z nóg. Takie to prawdziwe i wzruszające.



Ta grupka dzieciaków i ich dziwaczni towarzysze dopełniają się, uzupełniają, przyjaźnią... a może nawet kochają? W tym tomie przyglądamy się dorastaniu, szkolnym problemom, znienawidzonym nauczycielom i wielkim liczbom... matmie ogółem... bo kto umie liczyć, niech liczy - na przyjaciół.



Książka jest fantastycznie wydana, gruba oprawa, milutka w dotyku, z ilustracjami Pauliny Wyrt - WARTO. Świetna lektura i dla starego i dla młodego. Polecam podsunąć tę lekturę dziecku. Mądra! Jak porządne śniadanie - pełnowartościowe.

babskie sprawki - to czysta magia
7/10
tom 4
seria MAŁE LICHO
Wydawnictwo Wilga
π



14 komentarzy:

  1. Będę miała na uwadze tę ksiażkę, skoro jest taka wartościowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu mam tę autorkę na oku, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać nic spod jej pióra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała seria dobra na upominek:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie ksiązki sa wszechstronne pod względem zapewniania doznań : "milutka w dotyku". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D :D :D dbają o nas - jak mówisz - pod każdym względem

      Usuń
  5. Looks like a lovely series, indeed. Thanks for your beautiful review!

    OdpowiedzUsuń
  6. So great to hear about this book. It does look great for children and adults too.

    OdpowiedzUsuń
  7. Marty Kisiel Mam Nomen Omen w domu, muszę w końcu przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń