Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 4 listopada 2021

#recenzjePi "Chłopiec zwany Gwiazdką" Matt Haig (autor), Chris Mould (ilustracje)


Nowe, filmowe wydanie skłoniło mnie do powrotu w świat serii, którą bardzo lubię... ja nawet nie wiem, czy nie jest to moja ulubiona seria dla młodszych. Matt Haig mnie oczarował i choć miałam pewne zastrzeżenia, to były to malutkie zastrzeżenia, które nie zmieniały mego zachwytu.



Pierwszy tom "Chłopiec zwany Gwiazdką" jest świetnym, emocjonującym, pełnym nagłych zwrotów akcji, lekkiej grozy, ale i oczywiście wszędobylskiego ciepełka - wejściem w opowieść na wskroś świąteczną. Pomyślałam, że przypomnę sobie i wam, jak jest to dobra historia i jakich ma wspaniałych bohaterów.



Znajdujemy tu humor, dreszczyk emocji i genialne zwroty do czytelnika, które pozwalają nawiązać z lekturą niezapomnianą więź. Bardzo polubiłam styl tego pisarza, uwielbiam jego dodatek do tej serii, czyli "Wróżkę Prawdomówkę", ale i podobała mi się jego książka dla dorosłych "Biblioteka o północy". Jak tylko widzę jego nazwisko - to wiem, że chcę.



Oglądnęłam zwiastun filmu (o to przecież ta afera) i sama nie wiem. Mam tę pewność, że kino nie da tego, co da wam książka. Ona po prostu jest wyjątkowa! Film, nawet jeśli będzie bardzo dobry - rewelacyjnie dobrano aktora do głównej roli - to nie będzie miał tego stylu i UWAGA ilustracji jednego z moich absolutnie ulubionych ilustratorów czasów obecnych Chrisa Moulda.



Właśnie! ILUSTRACJE to jest kolejny magiczny element tych książek. Są trochę mroczne, trochę śmieszna, ale przede wszystkim mają charakter, niepowtarzalny, oryginalny. Cóż - ja wam mogę tylko napisać CZYTAJCIE nim obejrzycie.

święta, święta już - tuż tuż
8/10
tom 1
seria Christmas
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


14 komentarzy:

  1. This looks precious! Awesome illustrations. Thank you for the beautiful review❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Wonderful! Definitely a magical Christmas read on someone's list.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastic! Love the cover. Sounds amazing��

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba zatem przeczytać. Szkoda tylko, że mam tak mało czasu na te wszystkie wspaniałe książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale tę koniecznie na święta - naprawdę jest super

      Usuń
  5. Chętnie przeczytam, propozycja akurat na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To już mam pomysł na prezent. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń