Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 11 listopada 2021

#recenzjePi "DZIEJE POLSKI opowiedziane dla młodzieży" Feliks Koneczny (autor), Mikołaj Kamler (ilustracje)


O tej wspaniałej książce już kiedyś pisałam, ale z okazji jej wznowienia przez wydawnictwo Zysk i S-ka piszę jeszcze raz. Warto przypominać pozycje, które mają nieopisanie wielką wartość, które uczą i jednocześnie nie nudzą, które potrafią zarówno młodego jak i starego zachęcić do zgłębiania tajemnic historii i poznawania naprawdę trudnej i często heroicznej walki o Polskę, o wolność, o niepodległość.



"DZIEJE POLSKI opowiedziane dla młodzieży" przypominają, jak wielką wartością jest Ojczyzna i że należy się tej Ziemi szacunek i miłość. Nasi pradziadowie walczyli o to, byśmy my mieli dobre życie, by język polski nie był ruski, ani niemiecki... bądź kto wie jaki.




Ogromną zaletą tej książki jest sposób, w jaki wybitny Feliks Koneczny - postać zasługująca na nieopisane uznanie - opowiada nam dzieje Polski. Robi to gawędziarsko, baśniowo, magiczne i (co bardzo ważne) zrozumiale. Nie gubimy się w gąszczu zdarzeń, ale w nich niemal uczestniczymy, czując na karku oddech przeszłości, bitew, królewskich zawirowań. Pięknie opowiedziane dzieje kraju - dla mnie - NAJPIĘKNIEJSZEGO.



Dodatkowym atutem są ilustracje Mikołaja Kamlera, które rozbudzają naszą wyobraźnię. Ja uważam, że każda książka powinna mieć ilustracje - takie moje zdanie. Pozycja ta została przepięknie wydana i ja bardzo dziękuję Zysk i S-ka, że wznawia tak wspaniałych autorów. Odsyłam was do biografii Feliksa Konecznego - jest to życie na film.

Z okazji Święta Niepodległości - POLSKO Wszystkiego Najlepszego!


Polsko moja piękna - wspaniała
9/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


18 komentarzy:

  1. Jakie ładne wydanie. Ten tytuł wzbudził moje zainteresowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie ta pozycja ewidentnie umknęła i dopiero dowiedziałam się o niej przy okazji wznowienia.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Z okazji święta super pozycja, tylko znajdź dla niej czytelników wśród młodzieży ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że nie chcą sięgnąć - Koneczny po mistrzowsku wciąga i czyta się to jak najlepszą fabułę - a jest najlepsza, bo prawdziwa :)

      Usuń
  4. Taką pozycję sam chętnie bym nabył ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam mocno - dla starych i młodych coś świetnego

      Usuń
  5. Zgadzam się - takie książki, które łączą kształcące treści z przystępnością, są zdecydowanie warte promowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno warto wspominac o takich książkach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Such a great time to note it! Definitely, noteworthy and wonderful to share with young readers as well as old.

    OdpowiedzUsuń
  8. So wonderful! Such a rich history. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń