Łączna liczba wyświetleń

piątek, 13 listopada 2020

#recenzjePi "AFORYZMY i MĄDROŚCI Tyriona Lannistera" George R.R. Martin



ACH ten Tyrion! Każdy, kto go widział choć w jednym odcinku GRY O TRON wie, jaki ma cięty język i dość specyficzne poczucie humoru. Ja nie czytałam sagi PIEŚNI LODU I OGNIA, a i serial znam raczej wyrywkowo, ale gdy zobaczyłam tę publikację pomyślałam : o ho! to będzie coś przewrotnego! - I się nie pomyliłam.



Uważam, że to bardzo dobra pozycja, nie tylko dla fana twórczości Gerogea R.R. Martina. Sama specjalną fanką jego książek nie jestem (najbardziej podobał mi się, do tej pory, LODOWY SMOK), ale takie ciekawostki dają radość, bo dają radość ładne książki, a ta książka jest świetnie wydana. Dawno też nie czytałam żadnych AFORYZMÓW, bo takie złote myśli najbardziej popularne są we wczesnej młodości - dojrzewające dzieciaki lubią szybki, językowy fast food - i nie ma w tym nic złego, ot, życie. Lecz wracając do mnie i AFORYZMÓW... chyba się za nimi stęskniłam, bo miałam wielką frajdę z czytania. Potrzebowałam czegoś niewymagającego, lekkiego, acz uszczypliwego, kąśliwego i pikantnego - wszystko to znalazłam.



Jestem przekonana, że ci, co sięgną po tę książkę, będą zadowoleni, bo każdy dokładnie wie, co to aforyzmy i powinien wiedzieć, jaki jest Tyrion (a jak nie wie, to niech pogrzebie w otchłaniach internetu, aby nie był zaskoczony jego szczerością i mnogimi podtekstami - miłość w wykonaniu Tyriona zawsze zaprawiona jest pieprzem).



Dla mnie ogromne znaczenie przy takich publikacja ma wygląd, bo treść, jak już ustaliliśmy, nie jest wymagająca, ma prostą konstrukcję wycinków z gazet i dobrze, bo takie to ma być. Lecz WYGLĄD! Moi drodzy, to śliczna książeczka, elegancka, estetyczna i cudownie zilustrowana. O obrazy troszczył się Jonty Clark, prawdziwy spec, który świetnie oddał charakterek Tyriona. Cóż - jeśli tak jak ja, mielibyście ochotę na coś lekkiego, przewrotnego, pikantnego, niewymagającego skupienia a dającego frajdę i przy tym kusząco wyglądającego - to to jest coś dla was.

świetna na prezent dla żartownisia, lub fana G.R.R.Martina 
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


26 komentarzy:

  1. Słyszalam o niej ale to raczej nie dla mnie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :) całkowicie rozumiem :)

      Usuń
    2. Ostatnio jakoś nie mam siły i chęci na nic ;/ ale poczułam ciepło czytając o pewnym dinozaurze <3

      Usuń
    3. oooo chyba wiem o czym mowa :) ja też będę czytać - ogromnie się ucieszyłam, że powrócił :)

      Usuń
    4. To taka ciepła, dobra opowieść. Faktycznie teraz nam takich trzeba.

      Usuń
    5. Ja ostatnio tego potrzebuje

      Usuń
    6. Więc jest nas dwie 😊❤

      Usuń
  2. Ooo jakie rysunki... :) koniecznie muszę wypożyczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetna jest, a ilustracje tej robią tą książkę :) bez nich byłoby tak sobie, a z nimi jest super :)

      Usuń
  3. Dla największych miłośników "Gry o tron" to pozycja obowiązkowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla fanów twórczości Gerogea R.R. Martina to na pewno nie lada gratka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łooo, Tyrion!!! Miał mnóstwo świetnych tekstów. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami lubię sięgać p takie lekkie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może gdybym była większą fanką, to bym po tę książkę sięgnęła.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń