Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 9 grudnia 2019

#recenzjePi "Nieoficjalny przewodnik po GRZE O TRON" Kim Renfro


Mam coś specjalnego dla fanów „Gry o Tron”, zarówno dla tych serialowych, jak i pierwowzoru książkowego, dla fanów Georga R.R. Martina i świata, który stworzył. „Nieoficjalny przewodnik po GRZE O TRON” Kim Renfro, to świetny pomysł na prezent dla zakochanego w tej produkcji i sadze przyjaciela, przyjaciółki, siostry, brata… babci.


Ta książka przede wszystkim zachwyca wydaniem. Twarda okładka z zarysami smoków, ilustracje w środku, przejrzysty tekst i oczywiście cała masa informacji. Autorka odwaliła kawał dobrej roboty i musiała naprawdę kochać „Grę o Tron” (zresztą o tym pisze na początku).


Znajdziemy tu kawały z planu, zmiany w aktorach, od gry do miłości, odkryjemy miejsca, w których serial był kręcony, zapoznamy się z  opisem strojów noszonych przez bohaterów, rozterki fanów książki i rozczarowania widzów (zwłaszcza końcem serialu). To bardzo solidny zapis historii powstania tego widowiska, które bądź co bądź zapisało się już wielkimi literami w historii.


W tej książce jest wiele ciekawych wypowiedzi ludzi związanych z tą historią, z procesem twórczym. Możemy podglądnąć ich, przenieść się do groźnego, krwawego, pełnego seksu i manipulacji Westeros. Myślę, że naprawdę warto sprezentować tę pozycję prawdziwym fanom (i jeśli się należy do fanów, to sobie również), których zdaje się, że jest sporo. To będzie piękna perełka na półce. Dla mnie była to interesująca i owocna przygoda. O wielu rzeczach nie wiedziałam, wiele mnie zaskoczyło i z największą przyjemnością czytałam o smokach i mojej ulubionej bohaterce (pomimo tego jak skończyła) Daenerys Targaryen.
Ach no i oczywiście proszę pamiętać, że książka jest jednym, wielkim, OGROMNYM spoilerem. Najpierw serial, książki… a potem „Nieoficjalny przewodnik po GRZE O TRON”.

Bardzo solidna, szczegółowa, pieczołowicie napisana opowieść o opowieści.

7/10 bardzo dobra


Wydawnictwo Zysk i S-ka



 π 



26 komentarzy:

  1. jestem ostatnia osoba ktora jeszcze tego nie widziala :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj - może Cię złapie i wciągnie w swe sidła :) a jeśli znasz kogoś, kto uwielbia - to ta książka na prezent będzie strzałem w dziesiątkę ;)

      Usuń
  2. Nie czytałam, nie obejrzałam, więc nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ogóle nie oglądałam "Gry o tron", ale mój mąż jest fanem takich klimatów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o GoT to mam zaległości, więc chyba nie odnalazłabym się w tym przewodniku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla fanów serialu, którzy obejrzeli już wszystkie odcinki, to wspaniała rzecz, zwłaszcza że tak pięknie wydana. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może być fajna. Ja mam ochotę zacząć od nowa czytać GOT. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiam się nad jej kupnem. Lubię takie ładnie wydane dodatki do serii fantasy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie temat nie interesuje, ale tak piękne wydanie na pewno znajdzie entuzjastów

    OdpowiedzUsuń
  9. czytałam książkę i serial oglądałam. Może i na powyższe się skuszę bo ładnie wydane

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zdecydowanie jestem fanka Gry o Tron - głównie tej ksiązkowej, ale serialowej również. Nie wiem jednak czy byłabym zainteresowana lekturą takiego przewodnika. Oglądam i czytam Grę o Tron dla niesamowitej historii, jaką opowiada, nie dla ciekawostek z planu w tylu "mieliśmy 43 garderoby i 8 różnych rodzajów kamer..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy tu sporo ciekawych faktów i nie tylko technicznych... a raczej tych technicznych jest mało ;) więc może jednak kiedyś... ;)

      Usuń
  11. No no musze przeczytać. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe wydanie. Gra o tron podobała mi się do 5 sezonu jeśli chodzi o serial, potem już coraz mniej. Nie lubię jak serial czy film odchodzą fabułą od książki. Pierwszy sezon oglądałam jednym tchem. Bohaterowie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, szkoda, że nie dało się trzymać fabuły książki, ale Martin wciąż nie może skończyć, więc w sumie to rozumiem ich ;)

      Usuń