Łączna liczba wyświetleń

sobota, 26 listopada 2022

#recenzjePi "Rilla ze Złotego Brzegu" L.M. Montgomery

Choć moimi ulubionymi tomami ANI są pierwsze trzy, to całą serię bardzo lubię i cenię jej magiczną zdolność do ogrzewania mojego serca. Styl Lucy Maud Montgomery jest po prostu czarujący, choć specyficzny, ozdobny, wzorzysty, ale ja lubię to uczucie "bycia w domu", taki przyjazny zakątek w wyobraźni, do którego zawsze zaglądamy, gdy sięgam po teksty tej pisarki.




RILLA ZE ZŁOTEGO BRZEGU, to ostatni, ósmy tom serii, choć mam nadzieję, że Wydawnictwo Wilga wyda jeszcze ANIĘ Z WYSPY KSIĘCIA EDWARDA, a może i inne książki w tłumaczeniu znakomitej Marii Borzobohaty-Sawickiej. Jest to wybitna tłumaczka, dzięki której możemy na nowo odkryć piękno przygód ANI. Uaktualniła tę serię i sprawiła, że czyta się ją łatwo, miło i przyjemnie, czyli tak, jak czytać się powinno.
Osmy tom opowiada o RILLI, najmłodszym dziecku Blythe'ów i szczerze, cały ciężar opowieści jest położony właśnie na tej postaci. Nie wiem, czy jestem tego fanką, ale pisarka tak wybrała i to właśnie dostajemy - historię tej dziewczynki, która staje się kobietą.




Ta część podnosi trudne tematy, na scenę wkracza strach, wojna i łącząca się z tym odwaga. Nie wiem, czy autorka uniosła ciężar tych wydarzeń, ale mimo lekkich niedoskonałości ja odczuła wagę sprawy i zmiana, jaka zachodzi w głównej bohaterce jest dla mnie wiarygodna.


Zdecydowanie polecam wam tę serię, a szczególnie w tłumaczeniu Pani Marii. Wilga ładnie i spójnie zaprojektowało te książki, które naprawdę ładnie prezentują się na półce. Także format jest miły do czytania, a czcionka i papier odpowiednie. Książki są lekkie, więc niezwykle poręczne i mają śliczne kolory.

świetne tłumaczenie i piękne wydanie światowej klasyki
ANIA
tom 8
Wydawnictwo Wilga
π

6 komentarzy: