Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 27 listopada 2022

#recenzjePi "5 Nocy do Gwiazdki" Jimmy Fallon (tekst), Rich Deas (ilustracje)

Przepadam za książkami dla dzieci i szczególnie lubię te świąteczne. Gdy zobaczyłam zapowiedź 5 NOCY DO GWIAZDKI Jimmy'ego Fallon'a wiedziałam, że z wielką przyjemnością ją przeczytam i nie zawiodłam się. Sięgnęłam, przeczytałam, jestem zadowolona.


Treść stanowi wiersz, którego narratorem jest chłopiec czekający na Święta Bożego Narodzenia. Świetnie widać tu dziecięcą niecierpliwość, wielkie podekscytowanie i poczucie, że już za 5 nocy stanie się magia. Niezwykle urocza opowieść i wyjątkowo kochany bohater, któremu dzielnie w czekaniu towarzyszy pies.


Jednak największe wrażenie zrobiły na mnie ilustracje Rich Deas! Są świetnie, pięknie pokolorowane, nastrojowe, z miejsca czytelnik czuje świąteczną atmosferę. Obrazy są duże, przejrzyste i pełne ciekawych szczegółów i mają w sobie humor. Deans rewelacyjnie prezentuje zamysł i dowcip Fallona.


Tłumaczeniem zajął się Michał Rusinek i ogólnie - podoba mi się, choć zamiast GWIAZDKI wolałabym ŚWIĘTA, zwłaszcza, że w oryginale mamy Christmas, a słowo to lepiej, lub przynajmniej tak samo dobrze brzmi z resztą słów w wierszu.


5 NOCY DO GWIAZDKI jest pozycją wydaną pięknie. Wspaniały kolor błyszczących świąteczną czerwienią liter tytułu, piękna okładka, która doskonale wprowadza w czas oczekiwania i elegancki papier, który przyjemnie szeleści i wspaniale pachnie nowością. Bardzo mila i śliczna książeczka od autora, którego wielu zna z dowcipu.

no to czekamy
Wydawnictwo Wilga
π

6 komentarzy: