Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 listopada 2022

#recenzjePi "BUŁECZKA ma tajemnicę" Sara Ohlsson (tekst), Lisen Adbåge (ilustracje)

Czwarty tom BUŁECZKI - "BUŁECZKA ma tajemnicę", to tak samo jak w poprzednich książkach z serii opowieść napisana bardzo uroczym stylem, idealnie pasującym do narracji dziecka. Muszę przyznać, że głównie dla tego stylu, jego prostoty i tego, że jest rozbrajający sięgam po kolejne części. Najbardziej podobała mi się "BUŁECZKA rządzi" - uważam, że jest oryginalna i czuła. Kolejne tomy, czyli "BUŁECZKA ratuje świat" i "BUŁECZKA i miłość" stopniowo podobały mi się mniej i mniej. Ten tom także podoba mi się mniej, ale nadal jestem pod urokiem narracji.

"BUŁECZKA ma tajemnicę", to książka świąteczna, nasza mała bohaterka czeka na Wigilię i myśli nad prezentem dla babci, która akurat tego dnia ma urodziny. Jej tytułowa tajemnica, to wyjątkowo słodki pomysł na uszczęśliwienie drugiej osoby. Sam kręgosłup opowieści jest słodki i piękny, bo wypływa z dobroci i poczciwości dziecka... szkoda, że wkrada się tu brak zrozumienia dla tradycji i tego, w co wierzą niektórzy (bo "ten facet", to dla wielu ludzi Bóg więc szanujmy się - a będzie milej na tym świecie, zaś Bułeczce nie zaszkodziłoby gdyby jej ktoś wyjaśnił o co chodzi w świętach), ale ogólnie BUŁECZKA skrada serce.



To naprawdę ciekawa seria. Sara Ohlsson zaczarowała mnie ujmującą prostotą, konstrukcją zdań, które są zabawne, rozkoszne i jednocześnie bardzo dziecięce, co sprawia, że z miejsca wierzymy w główną bohaterkę i jej problemy. Polubiłam tę przebojową dziewczynkę, a najbardziej polubiłam Bułeczkę z pierwszego tomu.


Niezmiennie lubię ilustracje Lisen Adbage, która świetnie zobrazowała świat stworzony przez pisarkę. Postaci są charakterystyczne, rozpoznawalne i mają osobowość. Trudno nie być pod urokiem Bułeczki, jej babci i mamy.


Seria jest śliczne wydana. Twarde okładki, ładna kolorystyka, dobry papier, spójność - to wszystko jest eleganckie i miłe dla oka. Styl, narracja jest zaraźliwa, czytelnik zaczyna myśleć w ten prosty, oczywisty, dziecięcy sposób.

prezenty są fajne
tom 4
BUŁECZKA
Wydawnictwo Dwie Siostry
π

8 komentarzy: