Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 listopada 2022

#recenzjePi "PANOWANIE SMOKA" George R.R. Martin, Linda Antonsson, Elio M. García jr.

Cóż ja mogę napisać? Ta książka jest niesamowita! ja jeszcze nie czytałam książki, materiału źródłowego serialu RÓD SMOKA, ale myślę, że sięgnięcie najpierw po PANOWANIE SMOKA ILUSTROWANA HISTORIA DYNASTII TARGARYENÓW TOM I było decyzją wręcz doskonałą. To wyjątkowo dobre kompendium wiedzy, które świetnie wprowadza w świata stworzony przez George'a R.R. Martin'a.


Oczywiście w oczy rzuca się WYDANIE, które jest obłędnie piękne. To chyba jedna z najpiękniej wydanych książek, jakie ostatnio wdziałam. Format jest wielki, a papier albumowy, z najwyższej póło. Wszystko to sprawia, że ilustracje (cala masa ilustracji) zawarte w tej publikacji wyglądają fantastycznie. Każdy detal, każdy niuans - patrzy się na to i nie chce się przestać.



Już sama okładka sprawia, że nie można przejść obok niej obojętnie. czy wy widzicie tego rozwścieczonego smoka?! Co za moc! Kolory są idealne, pięknie stonowane, świetnie dobrane. Nad ilustracjami pracowała cała armia artystów. Moją ulubioną jest chyba ta Allena Douglasa ze strony 87, ale nie da się wybrać najlepszej, bo wszystkie są świetne. Bez dwóch zdań warto mieć tę książkę chociażby ze względów estetycznych, także każdy kto kocha sztukę ilustratorską będzie mial tu prawdziwą ucztę.


Jednak obrazy, to nie wszystko. Mnie bardzo podoba się przejrzystość z jaką autorzy opisują dzieje RODU SMOKA. Jest to trochę taka książka historyczna - tylko, że historia jest fantastyczna. Może nie czyta się tego łatwo, ponieważ fakty mogą czasem przygnieść, a poziom brutalności, ilość wojen, potyczek, śmierci - onieśmiela, ale w końcu taki jest Martin i za to go kochamy....


Nie da się oddać słowami tego, jak ta książka jest rewelacyjna, jak świetnie wygląda i jaką perełką będzie w prywatnej biblioteczce... ja ogromnie się cieszę, że ją mam w swoim zbiorze. Nie czytałam jeszcze wiele Martina, ale teraz czytam GRĘ O TRON i zamierzam poznać co się da... choć to będzie trwało, ale też jest już niejako "współczesną klasyką fantasy", więc trzeba.


Czy polecam? Wydaje mi się, że nawet nie muszę, bo gdy zobaczycie ją w księgarni, to sami zobaczycie, że jest na czym zawiesić oko. Ja wprost przepadam za ilustracjami - a tych jest tu ilość wielka... Tak! Oczywiście, że polecam. Piękna rzecz i świetne wprowadzenie do uniwersum Martina.... a to TOM I.... więc będzie kolejny.

fantastyczna - ognista pozycja
tom I
ILUSTROWANA HISTORIA DYNASTII TARGARYENÓW
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

9 komentarzy: