Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 7 listopada 2022

#recenzjePi "LEGENDA ZABÓJCY SMOKÓW" Brandon Mull (tekst), Brandon Dorman (ilustracje)

Brandon Mull mnie zauroczył WOJNĄ CUKIERKOWĄ, którą bardzo polecam. Od dłuższego czasu przymierzam się do BAŚNIOBORU, a i SMOCZĄ STRAŻ bardzo bym chciała poznać, więc gdy zobaczyłam tę piękną perełkę, dodatek do SMOCZEJ STRAŻY, jej MIT ZAŁOŻYCIELSKI, czyli LEGENDĘ ZABÓJCY SMOKÓW - wiedziałam, że muszę ją przeczytać.



To typowa baśń, opowieść legendarna, pisana ku pokrzepieniu serc świata stworzonego przez pisarza. Pięknie mu to wyszło, bo opowieść jest ujmująca - prosta, ale ujmująca. Mamy tu postać wiodącą, BOHATERA, któremu nie straszny żaden potwór, a pokonać będzie musiał GORGONĘ, armię YETI, WAMPIRA, FENIKSA i oczywiście SMOKA.




Mull zgrabnie wykorzystuje legendarną magię i opowiada, za pomocą ust stworzonego przez siebie ZABÓJCY SMOKÓW przygody niepozornego, ale odważnego chłopaka. Myślę, że to świetna książka na wejście w twórczość pisarza, na początek zarówno z BAŚNIOBOREM, jak i SMOCZĄ STRAŻĄ, czyli jest to książka idealna dla mnie. Można ją czytać zarówno znając już ów tytuły, jak i będąc jeszcze przed tą przygodą.



Książka ta, która jest baśnią, ma oczywiście morał, ale różni ją od starych baśni to, że koniec jest nieoczywisty i potrafi zaskoczyć. Bardzo podobała mi się ta końcówka, ta mądra i przewrotna klamra, która nadaje całości czegoś prawdziwego, czegoś - co mogło zdarzyć się naprawdę.



Fantastycznie wydana pozycja, przepiękna okładka, pełna złoceń niczym stara księga. Nie mogę nie wspomnieć o świetnych ilustracjach Brandona Dormana, który rewelacyjnie odmalował potwory, może trochę mniej mi się podobały postaci ludzkie, ale to tyko moje subiektywne odczucie - wolę potwory (Wampir wygląda strasznie, a Yeti ma w sobie chłód zimy), jednak moją ulubioną ilustracją jest zamczysko krwiopijcy, który zarazem budzi strach, jak i wyobraźnię, a tajemnica wyskakuje z kartki, jest niemal namacalna.



Piękny papier, świetne oprawa, efektowne złocenia, to wszytko sprawia, że książka ta jest idealna na prezent i cudownie się prezentuje na półce. Polecam każdemu, kto tak jak ja, kocha baśnie! Jest to też znakomite wprowadzenie w twórczość znanego i lubianego pisarza - Brandona Mulla.

odwaga potrafi pokonać każdego potwora
SMOCZA STRAŻ
Wydawnictwo Wilga
π

14 komentarzy: