Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 15 lutego 2021

#recenzjePi "DIALOG MOTYWUJĄCY I TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA" Sylvie Naar, Steven A. Safren


Jeśli szukacie wartościowej, przepełnionej konkretnymi informacjami, praktycznej i faktycznie pomocnej książki z dziedziny psychologii - to "DIALOG MOTYWUJĄCY I TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA" jest pozycją obowiązkową. Dowiecie się z niej czym jest TPB i dlaczego warto ją łączyć z DM, a przede wszystkim dowiecie się, jak to robić.


Na rynku jest tyle "psychologicznych śmieci", których głównym zadaniem jest wysoka sprzedaż poparta niewartym treści marketingiem, a tutaj mamy złoto. Właściwie jest to podręcznik dla terapeutów i można mieć obawy, że nie wszystko się zrozumie, ale ja tutaj nie widzę większej trudności z przyswojeniem treści. Oczywiście należy się skupić i czytać uważnie, bo to wiedza fachowa, ale w całość, lub niemal w całości do zrozumienia dla każdego... a przynajmniej dla osób, które dużo czytają i interesują się psychologią. Ja może i trochę miałam łatwiej, bo na studiach dostałam mocną podstawę na zajęciach, głównie z naprawdę genialną panią profesor psychiatrii, ale podczas lektury tej książki nie czułam, by ktoś bez takich zajęć, nie mógł po nią sięgnąć.



Dlaczego uważam, że warto, nawet jeśli nie jest się terapeutą, ani psychologiem, czy psychoterapeutą? Ponieważ ta książka uczy dialogu, uczy rozmawiać i słuchać, oraz pomagać. Nie chodzi o to, by bawić się w terapeutę, chodzi raczej o to, by lepiej przyjrzeć się swoim i cudzym potrzebom, myślom, problemom i sposobom na pokonywanie trudności. W środku znajdziecie wiele praktycznych ćwiczeń i przykładów, co sprawia, że możecie się nauczyć odpowiednio reagować na otrzymywane z zewnątrz informacje, ale i na te informacje, które sami kreujemy w swoich umysłach. Jaśniej pisząc - kontrola, panowanie nad sytuacją, zawsze jest pozytywem i dodatnie wpływa na nasze życie. Może z początku przytłoczyć was ta "fachowość", ale nie bójcie się, bo właśnie to w tej pozycji jest najlepsze. Nie ma tu miernych porad sfrustrowanych pisarzy, celebrytów "znających się na depresji", czy nawet psychologów z ciągłą potrzebą pokazywania, że wiedzą o Tobie więcej, niż Ty sam - mam wrażenie, że niektórych zabija arogancja. Lecz tutaj tego nie ma, bo tutaj jest czyta wiedza, treść, mięso. Autorzy stworzyli przejrzysty przewodnik po TPB i jej dobrej relacji z DM. Chcę więcej!



Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego jeszcze nigdy mnie nie zawiodło i sprawiło, że całkowicie ufam wyborom, których dokonują. Z niecierpliwością czekam na każdy nowy tytuł, a teraz do genialnych serii : z żurawiem, MUNDUS, #nauka i nowej marki bo.wiem dołączam książki z dziedziny psychologii i ogromnie żałuję, że nie sięgnęłam po nie wcześniej.

pozycja obowiązkowa dla zainteresowanych tematem
wartościowa, mądra, pomocna
seria PSYCHIATRIA i PSYCHOTERAPIA
9/10
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
π



26 komentarzy:

  1. Ba! gdybyż jeszcze udało się teorię zastosować w praktyce...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu mam na oku tą książkę (jak i inne tego typu) i mam nadzieję, że w końcu uda mi się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słuchanie to niezwykle istotna umiejętność, której wielu brakuje. Zainteresowała mnie ta publikacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będziesz z niej zadowolona - nie ma innej opcji :)

      Usuń
  4. Tytuł zanotowany. Może za jakiś czas przeczytam tę publikację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro to tak wartościowa publikacja, może więc dam jej kiedyś szansę, zwłaszcza że mogę z niej wynieść cenną wiedzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię sięgać po tego typu książki, tym bardziej, że czasem wiedza, którą dostarczają przydaje mi się w pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj możesz śmiało brać. Wartościowa i praktyczna pozycja.

      Usuń
  7. Myślę, że zainteresuję się tą książką :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię tego typu tematyke i mam kilka książek podobnych w domu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy temat, ale raczej książka nie dla mnie. Przynajmniej na razie nie jestem nią zainteresowana.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że warto przeczytać tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie to nie dla mnie a przynajmniej nie teraz ;/

    OdpowiedzUsuń