Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 4 listopada 2019

#recenzjePi "Rytuały wody" Eva García Sáenz de Urturi


Tak! To godna kontynuacja świetnej „Ciszy białego miasta” i jest to jednocześnie jedna z najlepszych WSPÓŁCZESNYCH serii kryminalnych. Trylogia białego miasta daje radę i to jak! Nie wiem oczywiście jaka będzie część trzecia, ale te dwie, które poznałam, są miodzio.


Autorka pisze świetnie, buduje swoich bohaterów z wielką pieczołowitością, im się kibicuje, w nich się wierzy. Tło, czyli MIASTO, hiszpańska perełka – klimat jest znakomity, a sama mordercza misja stworzona została, tak jak w przypadku jedynki, z wielkim polotem.
Miło było wrócić do tych bohaterów, na te ciasne uliczki, zaglądnąć jeszcze raz w zakurzone miejsca pełne historii.
Właśnie!
Bardzo cenię tę serię za świetne tło historyczne, za serwowane nam legendy, za bajanie godne mistrza. Naprawdę uważam, że jest to jeden z najlepszych WSPÓŁCZESNYCH kryminałów. Ostatnio ten gatunek trochę zaczął mnie męczyć, ale tutaj, z całą stanowczością POLECAM i nie czuję się zmęczona.


Niezmiennie moim ulubionym bohaterem jest dziadek Krakena – co to za wspaniała postać, marzę, by kogoś takiego poznać, by takich ludzi było więcej… i by w ogóle tacy ludzie wśród nas byli.


Jeśli mam się bliżej przyglądnąć całej akcji, to autorka nie tylko napisała sprawną intrygę, ale i poruszyła ważne tematy – tematy trudne, bolesne, które potwierdzają, że przemoc zatacza koło i że często ofiara staje się katem. Dalego też tak ważna jest odpowiednia reakcja otoczenia, musimy słuchać  i widzieć, a wtedy może zła na świecie będzie mniej.


Oto LINK do recenzji pierwszej części Trylogii Białego Miasta "Ciszy białego miasta":
https://portretyswiata.blogspot.com/2019/03/recenzjepi-cisza-biaego-miasta-eva.html



8/10 czytałam z wypiekami na twarzy i nie mogła się oderwać! 


cykl: Trylogia Białego Miasta
tom 2
Wydawnictwo Muza


 π 



22 komentarze:

  1. Słyszałam praktycznie same dobre opinie o tej serii, więc mam ją w planach i liczę, że mnie również się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to, że Ci się spodoba, to prawie pewne :)

      Usuń
  2. Ja póki co mam w planach "Ciszę białego miasta". Obydwie książki czekają na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem lubię przeczytać jakiś kryminał. Poza tymi ze Skandynawii.

    Tylko ciekawe ile z tych planów uda się zrealizować w najbliższym czasie. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczę, czy maja u mnie w bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie zaciekawiłaś, wezmę pod uwagę:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka i poprzednia część zbierają dużo pozytywnych opinii. Chcę je przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No żesz, wszyscy już po lekturze, a mój egzemplarz nadszedł dopiero w czwartek i zanim pokończyłam już zaczęte książki to mnie poniedziałek zastał i jestem dopiero na 15 stronie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, jak już zaczniesz, to się nie oderwiesz. I zakochasz w Krakenie na mur beton.

      Usuń
  8. Thriller- y to coś co lubię najbardziej.
    Słyszę po raz pierwszy o tej serii i w dodatku u Ciebie 💓
    To znak, aby znaleźć książkę i przeczytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, bardzo. Serio, jedna z najlepszych serii kryminalnych, współczesnych, jaką czytałam. I Kraken!!! Ten bohater sprawia, że miękną kolana :D

      Usuń
  9. Sera zalala instagrama. Ja na razie nie planuje jej czytać. Moze w przyszlym roku

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam dużo o tej książce. Dobrze by było przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam zamiar zacząć czytać od pierwszej części, wszyscy dookoła zachęcają ;)

    OdpowiedzUsuń