Łączna liczba wyświetleń

piątek, 1 listopada 2019

#recenzjePi " George i poszukiwanie kosmicznego skarbu" Stephen Hawking, Lucy Hawking


Książka, dobra książka, zawsze jest podróżą i zawsze jest poszukiwaniem skarbu ukrytego w jej wnętrzu. „George i poszukiwanie kosmicznego skarbu”, to wyjątkowa historia, która nie tylko zabiera czytelnika w miejsca, w których żaden człowiek nie miał okazji jeszcze postawić stopy, ale i uczy i to nie tylko tych małych, bo i duży z tej przygody wyjdzie zadowolony.


Jestem zauroczona bohaterami, których nie można nie lubić. George jest wspaniałym dzieciakiem, a jego gadatliwa i chyba nieco nadpobudliwa koleżanka Annie rozczula… i jest oczywiście Emmett – mój ulubiony „mózgowiec”. Z taką ekipą można wyruszać na Marsa i dalej!
Lucy i Stephen Hawking stworzyli coś bardzo miłego, coś, co mógł stworzyć tylko – nie naukowiec – ale ojciec z córką… a wiedza była klejem, który trzyma poziom i nie pozwala zbytnio oddalić się od Ziemi, bo jak wiemy, Ziemia to nasz dom – jak dotąd jedyny.


Dodam jeszcze, że książka została świetnie zilustrowana. Garry Parsons doskonale zrozumiał postacie, które rysował, to idealna kreska dla takiej kosmicznej, buntowniczo-naukowej historii dla dzieci (i nie tylko). W środku, poza rzecz jasna tekstem i ilustracjami znajdziecie fotografie np. Marsa, Wenus, astronautów itp. Całość prezentuje się obłędnie i jest cudnym pomysłem na prezent… pod choinkę chociażby – a Boże Narodzenie już tuż, tuż.


Łapcie!

7/10 bardzo dobra kosmiczna przygoda – uczy i bawi – bawi i uczy!     


* Wkradł się mały błąd w dodatku CZŁOWIEK W KOSMOSIE, gdzie fotografię przedstawiającą Buzza Aldrina stojącego na Księżycu podpisano jakoby uczestniczył w misji Apollo 2… no niestety nie 2 a 11 (to taki mini psikus). 


tom II
Wydawnictwo Zysk i S-ka


 π 



20 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie wydana książka. Masz rację, sprawdziłaby się jako pomysł na prezent, zwłaszcza że atrakcyjna forma wizualna łączy się tutaj z wartościową treścią. Może i sama kiedyś przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno ta książka to świetny pomysł na prezent. Bardzo pomysłowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na blogach recenzentów powtarzają się niektóre lektury, więc i o tej czytałam:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się zachęcona do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie spotkałem się jeszcze z tą książką. Wydaje się być ciekawą propozycją.

    Ano kanary. Jednak jak ma się ważny bilet, to właściwie nic strasznego w tym nie ma. Tylko dwukrotna kontrola w ciągu zaledwie dwóch dni mnie zdziwiła. Jakie szczęście mam. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Początkowo pomyślałam , że to Stevena Havkinsa.
    Jeżeli jest takie podobieństwo w nazwisku, to miło by było, aby nie rozczarować się intelektem
    Dlaczego tego nie sprawdzić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorem jest TEN Hawking, TEN znany fizyk, który badał m.in. czarne dziury. Napisał tę książkę z córką. Świetnie im wyszło.

      Usuń
  7. Genialna. Podarowalam ja pewnej malej damie i byla zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy wreszcie dorobie się dziecka ;) to będzie pozycja obowiązkowa. Zarażę je moją miłością do kosmosu czy będzie tego chciało czy nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa książka. Myślę, że za jakiś czas po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń