Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 2 czerwca 2022

#recenzjePi "PODRÓŻ LUDZKOŚCI o pochodzeniu bogactwa i nierówności" Oded Galor

Oded Galor, to zręczny narrator. Posługuje się prostym, zrozumiałym językiem i opowiada nim czytelnikowi o losach ludzkości. Nasz gatunek, jego rozwój, bieda i ubóstwo - to tematy wiodące. Książka ta bardzo przypominała mi inną STRZELBY, ZARAZKI, STAL Diamona i gdy w końcu Galor wspomniał jego nazwisko odruchowo się uśmiechnęłam... a jednak miałam rację i coś tam mi w głowie zostaje.

PODRÓŻ LUDZKOŚCI, jest momentami trudną opowieścią o zmaganiach ludzi z życiem. Smutne są refleksje o wyzysku, o podziale, o kolonialnej przeszłości, która to rana nadal krwawi... jednak jest też w tej pozycji wiele nadziei. Ludzie potrafią naprawdę wiele, nasz gatunek pnie się w górę, jesteśmy ambitni i widzimy, że edukacja jest kluczem do lepszego jutra. Oczywiście... sprawiedliwości na tym świecie nie ma, ale jak już wspomniałam - jest nadzieja.


Nie wiem, czy zgadzam się tak w stu procentach z autorem, ale w większości mu przytakuję. Podoba mi się jego podejście do edukacji, ujmują mnie jego anegdoty, porównania - dzięki nim czytelnik łatwiej może zrozumieć daną sytuację. Książkę tę czyta się dobrze, człowiek - mimo wagi tematu - nie męczy się i płynie ze strony na stronę.
Bogactwo i nierówność... każdy chyba dostrzega ich istnienie. Jakie jednak jest ich pochodzenie? Dlaczego na świecie jest tak, jak jest? I czy możemy zrobić coś - by było lepiej? Oded Galor pięknie argumentuje swoje przekonania, jest wiarygodny i uczciwy - nie pozostawia nas z samymi filozoficznymi rozmyślaniami, a daje mocne fundamenty, wskazuje palcem rzeczy, które można poprawić.


Polecam tym, co chcą sobie porozmyślać o rozwoju ludzkości i o tym, dokąd zmierzamy. Uważam, że takie książki pomagają w podejmowaniu dobrych decyzji i pokazują, co nas zbudowało i jakiego farta mamy, że urodziliśmy się tu, a nie ... "tam".

podróż człowieka przez nędze i przepych
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

13 komentarzy:

  1. To chyba dołująca lektura...bo cóż z tą wiedzą zrobić dalej?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie wiem, może by mnie to zaciekawiło, ale nie jestem pewna na 100%.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami warto się zastanowić nad tym, doką zmierzamy jako ludzkość.

    OdpowiedzUsuń
  4. I am sure is has some interesting information. Especially, to have in your personal library.

    OdpowiedzUsuń
  5. You do find a variety of books to report on. Interesting pick, indeed. Thanks so much.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od czasu do czasu bardzo lubię sięgać po takie pozycje - zwłaszcza jak poruszają ciekawą dla mnie tematykę

    OdpowiedzUsuń