Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 7 czerwca 2022

#recenzjePi "100 najlepszych rysunków" Andrzej Mleczko

Oczywiście widywałam rysunki MLECZKO - trudno, bym nie widziała, bo to niezwykle popularny artysta. Potrafi w prostym obrazie przemycić sporo treści i robi to zazwyczaj z dużym poczuciem humoru. To bardzo lubiany twórca, który podbił serca swoich odbiorców - chciałam więc sięgnąć po coś większego, po 100 NAJLEPSZYCH RYSUNKÓW, bo jak sam MLECZKO napisał, rankingi są ostatnio w modzie.


Jak to bywa w przypadku takich zbiorów prac, jedne mi się podobały bardziej, a inne mniej. Są takie, które absolutnie mnie urzekły, jak np. scena z żółwiami i znokautowanym słoniem, lub - Ja nie żyję. A co u ciebie?, ale świetnych rysunków jest cała masa i można by tak wyliczać... może nie do stu, ale lista tego, co mi się podobało, jest długa.



Jednak nie wszystkie mi się podobały. Czasem nie czułam tego poczucia humoru i nie chodzi mi tu o żarty, że się tak wyrażę "z podtekstem", bo one akurat były śmieszne. Po prostu niektóre z obrazków są skierowane do bardzo konkretnego odbiorcy, który podziela poglądy i sposób myślenia Andrzeja Mleczko. On jest zwyczajnie bardzo zaangażowany ideologicznie, a to nie musi się każdemu podobać i może odbierać frajdę i psuć "humor".



O stylu tego rysownika można powiedzieć dwa słowa. Pierwsze : oszczędny. Drugie: konkretny. Wydaje mi się, że to dobrze oddaje charakter jego twórczości. Oszczędna i konkretna i dlatego szybko rozpoznawalna i zrozumiała dla ludu. Są to rysunki na modłę The New Yorker Humor & Cartoons.


Każdy, kto interesuje się tego typu twórczością, raczej na pewno sięgnie po coś Mleczko - to naturalny wybór, bo popularny. 100 NAJLEPSZYCH RYSUNKÓW będzie idealną pozycją, bo prezentuje pełen zakres dokonań tego twórcy, jest to oczywiście tylko wybór dzieł, ale trafny i oddający charakter pracy artysty.


Książka została świetnie wydana. Ma bardzo dobry format, wygodna, rysunki są na eleganckim papierze, okładka jest twarda - super. Dla miłośników Humor & Cartoons w sam raz.

krótko i na temat
6/10
Wydawnictwo Iskry
π

16 komentarzy: