Łączna liczba wyświetleń

sobota, 9 kwietnia 2022

#recenzjePi "ŚWIAT WEDŁUG FIZYKI" Jim Al-Khalili


Lubie książki, które poszerzają moje horyzonty - a książki popularnonaukowe, zwłaszcza te podejmujące tematy kosmiczne... zdecydowanie spełniają ten wymóg - wymóg "dobrej nauczycielki". Fizyka zawsze mnie fascynowała, choć nie zawsze miałam dobrych wykładowców. Uważam, że to wspaniała gałąź nauki, którą powinno się zarażać młodych ludzi. Fizyka jest trochę jak magia - uczy nas zaklęć, dzięki którym zaczynamy rozumieć otaczający nas świat.


ŚWIAT WEDŁUG FIZYKI Jim'a Al-Khalili'ego, to książka, w której autor z FIZYKI robi bohaterkę. To pełnokrwista postać, a my - czytelnicy - mamy dać się jej prowadzić. Od pierwszych stron widać, że nasz "wykładowca" obdarza tę naukę miłością - tak! Jim jest w FIZYCE zakochany!
Dzięki tej jego miłości i my powoli zaczynamy nawiązywać relację z główną bohaterką, poznajemy jej historię, ale i możemy pobawić się w przewidywanie przyszłości. Dokąd zaprowadzi nas FIZYKA? Czy warto jej zaufać?


Bardzo dobrze czyta się tę książkę. Została napisana w przystępny sposób i prezentuje oryginalne podejście do prezentowanych tematów. To taki trochę dialog z czytelnikiem, bo autor kusi odbiorcę, by ten podał rękę nauce, która w wielu wywołuje strach, obawy i niezrozumienie.
Al-Khalili prowadzi swoje rozważania w sposób płynny. Omawia przestrzeń i czas, tłumaczy co wiemy o energii i materii, rozjaśnia ciemną energię, podejmuje dialog z przyszłością i zaprzyjaźnia czytelnika z teraźniejszością.
FIZYKA, to nauka, która nieustannie ewoluuje, bardzo prężnie się rozwija i posiada wielki potencjał. Zmiana teorii wynika z podróży w głąb tej przepastnej przestrzeni, która skrywa przed nami ogrom tajemnic - ale właśnie to jest w niej fascynujące... bo samo poszukiwanie skarbów już jest cudowną przygodą.


Książka została bardzo elegancko wydana. Gruba okładka, bardzo przyjemna w dotyku, z minimalistyczną i pasującą do tematu grafiką. Dobry format i czytelna czcionka. Choć nie jest to, moim zdaniem, najlepsza pozycja jaką do tej pory czytałam z tej dziedziny, to podobała mi się na tyle, że z czystym sercem mogę ją polecić każdemu fanowi FIZYKI.

FIZYKO przybywaj!
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


12 komentarzy:

  1. Nie. Trauma fizyki ze szkoły mi nadal nie mineła ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za fizyką nie przepadałam, więc raczej nie skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Parece un buen libro aunque a mi no me gusta la física. lo tendré en cuenta. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieć wiedzę, a umieć ją przystępnie przekazać, to dwie różne rzeczy, więc pojawia się taka pozycja, to warto zajrzeć:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka nie dla mnie, ale dla pasjonatów faktycznie warta poznania publikacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, wiem kto ucieszyłby się z tej książki :)

    OdpowiedzUsuń