Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 4 kwietnia 2022

#recenzjePi "POCZET FARAONÓW" Bogusław Kwiatkowski


Od zawsze uwielbiałam historię, a najmilej poznawało mi się dzieje starożytnego Egiptu - ale nigdy nie miałam w rękach tak przejrzystej, tak interesującej i tak prosto i zrozumiale napisanej książki, w której znalazłam wszystkich władców Egiptu! POCZET FARAONÓW Bogusława Kwiatkowskiego, to gargantuiczna opowieść o świecie, którego już nie ma i o ludziach, po których zostały legendy, piramidy, skarby... i grobowce.


Znajdziecie tu życiorysy wszystkich władców panujących nad ziemiami egipskimi. To skarbnica postaci, których egzystencja bywa trudna do wyobrażenia dla współczesnego człowieka. Zdarzenia, o których przeczytacie z tej księgi, będą wywoływać w was pewien dyskomfort, ale i podziw. Ta cywilizacja była prawdziwie wspaniała, zrodziła wielkie rzeczy, ale i... jak niestety to bywa w przypadku ludzkiego gatunku - miała krew na rękach.



Jak oni się tam mordowali! W rodzinie, wśród znajomych, zaufanych i niezaufanych... można rzec: wszystkie chwyty dozwolone. Moralność znaczyła co innego, a może nie znaczyła nic. Władza, władcy, szli po trupach do celu, a cele zdobywali spektakularne. Ja jestem absolutnie zachwycona tą książką. 


POCZET FARAONÓW zbiera najważniejsze fakty o władcach Egiptu. Pokazuje nam ich oblicze - dosłownie, ponieważ niemal zawsze mamy podobiznę władcy, jak i w przenośni, w wymiarze historycznym, patrząc na czyny danej jednostki. Bez wątpienia to pozycja obowiązkowa dla każdego fana starożytnego Egiptu, ale i dla każdego, kto kocha historię i dla tych, którzy lubią czytać biografie.


Cała gama osobowości, ich determinacji, sposobu rządzenia, ale i wgląd w życie codzienne Egipcjan, w ich historyczne pojedynki, w ich relacje, w ich sposób patrzenia na tamtejszy, miniony świat. Ludzie zawsze muszą sobie jakoś tę rzeczywistość poukładać - warto zerknąć, jak układali ją sobie daaaaaaawno temu.... i czy człowiek się zmienił? Czy może tylko zmienił się jego słownik i narzędzia?


Przepięknie wydana książka, z której jestem niesamowicie zadowolona i którą podczytuję... po jednej biografii, po dwie... na wyrywki. Raz szukam Kleopatry, raz Dżesera - jest w czym wybierać, bo stron mamy tu 1155 - sporo, prawda? I jeszcze raz podkreślę, KSIĄŻKA JEST WYDANA WSPANIALE! I napisana w bardzo przystępny sposób - każdego zaciekawią te kryminalno-miłosno-dramatyczno-wojowniczo-mordercze puzzle historii. To lepsze niż thriller, niż horror, niż obyczajówka, niż erotyk - to było naprawdę!

życie do życia i tworzy się opowieść
9/10
Wydawnictwo ISKRY
π

13 komentarzy:

  1. Rzeczywiście jest pięknie wydana. Ale póki co, ja nie planuję jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, so much to learn..and hopefully, to learn from. Great review!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastic! Beautifully publish. Yes, you would need time to decipher this one not once but perhaps thrice!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie ta książka zainteresowała, koniecznie muszę ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka ta może być fascynującą lekturą również dla mnie. Uwielbiam starożytność, a zwłaszcza tę egipską :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie mam tak samo - a te historie są lepsze niż niejedna fikcja

      Usuń
  6. Bello libro, gracias por la reseña. Tomo nota.

    OdpowiedzUsuń