Łączna liczba wyświetleń

piątek, 29 kwietnia 2022

#recenzjePi "GRODY, GARNKI i UCZENI o archeologicznych tajemnicach ziem polskich" Agnieszka Krzemińska

Pamiętam, że jako mała dziewczynka chciałam być albo archeologiem, albo paleontologiem... nie zostałam alni jednym, ani drugim, lecz mi to nie przeszkadza poszerzać wiedzę z tych dziedzin. Dużo się czyta i mówi o archeologach pracujących w Egipcie, o tym co odkrywają, jest głośno o odkryciach bobu Ameryk, zachodniej Europy itd. Ja jednak chciałam wiedzieć coś o naszych ziemiach - ziemiach, które skrywają wcale nie mniej tajemnic, historii, bogactw. Agnieszka Krzemińska chyba usłyszała to moje "chcenie", bo GRODY, GARNKI i UCZENI, to wprost idealna pozycja dla miłośników wykopalisk.


Nadal podczytuję tę książkę, dawkuję ją sobie, czytam po rozdziale, staram się wyobrazić sobie ekscytację, jaka musiała towarzyszyć archeologom i tym, który odnajdywali jako pierwsi skarby ziem polskich. Chyba najbardziej pobudziły moją wyobraźnię skarby ze Środy Śląskiej - ZŁOTA KORONA rządzi! Jestem oczarowana ogromem bogactw, różnorodnością odkryć i tym, jak wiele ów skarby mówią o tych, co byli przed nami - o naszych przodkach.



Agnieszka Krzemińska ma to coś - ma styl, dzięki któremu czyta się tę książkę jak baśń. Jest w jej pisaniu swoboda i wielka pasja, którą po prostu trzeba się zarazić. Autorka jest szczera, otwarta i przepełnia ją pragnienie przygody - pięknej przygody archeologa.


Książka została także bardzo dobrze podzielona. Rozdziały są krótkie, zgrabnie napisane, ciekawie nazwane. Dzięki tym cechom czytelnik biegnie przez historię z otwartą buzią i nim się oglądnie już jest w połowie.


Jeśli chcecie dowiedzieć się o neandertalczykach, o zdobionych garnkach, o codzienności dni minionych, o skarbach - to nawet się nie zastanawiajcie, to książka dla was! Zadbano o fotografie, o ilustracje - wizualizacja bardzo przyjemna i jak to bywa w takich przypadkach - niezbędna. Będę jeszcze podgryzać z zaciekawieniem - a ciekawość jest z każdą stroną większa... przecież to o ziemi, po której chodzimy.

przygoda z archeologiem
7/10
Wydawnictwo Literackie
π

8 komentarzy:

  1. Such a great history. Remarkable tales and much much more!

    OdpowiedzUsuń
  2. Such a great time to be reading this book! So glad you posted about it.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla zainteresowanych tematem to na pewno ciekawa propozycja czytelnicza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boa tarde. Obrigado pela dica maravilhosa. É sempre bom ler e adquirir novos conhecimentos. Bom final de semana.

    OdpowiedzUsuń