Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 18 kwietnia 2022

#recenzjePi "KSIĘGA DŻUNGLI" Rudyard Kipling (autor), Aleksandra Wieczorkiewicz (ilustracje)

Jedno z arcydzieł literatury dla dzieci - literatury, która jak to bywa w przypadku znakomitej klasyki - nie jest tylko dla dzieci. KSIĘGĘ DŻUNGLI czytałam już dawno temu i postanowiłam ją sobie odświeżyć w tym pięknym wydaniu od Wydawnictwa Zysk i S-ka w tłumaczeniu Józefa Birkenmajera. Była to - jak się spodziewałam - znakomita przygoda, podroż do krainy, którą pokochałam jako mała dziewczynka i która nadal mnie fascynuje, gdy jestem już dorosłą osobą.


Rudyard Kipling olśniewa nie tylko samą fabułą, ale również wielkim talentem poetyckim. KSIĘGĘ DŻUNGLI wypełniają mądre, czasem zabawne, zawsze inteligentne i niosące ponadczasową treść wiersze, pieśni z tajemniczego, dzikiego lasu.


Chłopiec, którego wychowały wilki stał się ikoną, gwiazdą literackiego uniwersum. Każdy słyszał o Mowglim i jego zwierzęcych przyjaciołach. Ta opowieść przyczyniła się do powstania wielu innych, zainspirowała twórców kina i przedostała się do zbiorowej świadomości, a ów chłopiec połączył światy, które zaczęły się od siebie oddalać - świat natury ze światem człowieka.


W tym wydaniu znajdziemy ilustracje Aleksandry Wieczorkiewicz, które stanowią wielką ozdobę i ożywiają wyobraźnię czytelników. Piękna okładka, twarda oprawa, śliczne szycie i elegancka wstążka w roli zakładki - warto mieć taką pozycję u siebie.


KSIĘGA DŻUNGLI jest książką, która nie potrzebuje reklamy, więc moje słowo POLECAM, zdaje się śmiesznie zbędne... mimo to podkreślę je i powtórzę wyraźnie POLECAM. Warto, by dzieci poznawały te najpiękniejsze perły literatury - bo to wartościowe opowieści, uczące szacunku do siebie i do innych. Piękna opowieść o tym, że zwierzęta i ludzie są sobie potrzebni.

razem jesteśmy silniejsi
9/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

16 komentarzy:

  1. Klasyka. Choć ja muszę się przyznać, że mnie nie zachwyciła. Może powinnam dac jej drugą szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że warto - to jedna z tych książek, które zyskują wraz z wiekiem czytelnika

      Usuń
  2. Beautiful edition! Wonderful review!

    OdpowiedzUsuń
  3. Great edition to this masterpiece! Thanks so much for your delightful review! Happy Monday!

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto znać tę książkę. I jakie ładne wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdziwa klasyka - chętnie wrócę kiedyś do tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubiłam tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Me gustan las ilustraciones. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Księga dżungli - uwielbiam. Zresztą mój siostrzeniec jak był młodszy też bardzo lubił tą historię.

    OdpowiedzUsuń